Az egyik legfontosabb középtávú cél a belföldi vendégforgalom jelenlegi, mintegy ötvenszázalékos részarányának bővítése, mert a bevételek alakulását ma még jelentősen befolyásolják a nemzetközi politikai és gazdasági hatások – ismertette 2014-es marketing tervét a Magyar Turizmus Zrt.
Ez főleg annak tudatában ambiciózus terv, hogy minden kutatás szerint a magyar családok legalább felének se ideje, se pénze nincs utazásra. Ráadásul ha utaznak, akkor is többnyire ingyenes szállást vesznek igénybe, magyarán rokonoknál, ismerősöknél alszanak. Vagyis a GDP-re minimális hatást gyakorolnak.
Mindenképpen üdvözítőbb lenne inkább a külföldi, fizetőképes turistákat megcélozni. Az ENSZ adati szerint 2013 első felében öt százalékkal több volt a turista az Európai Unió tagállamaiban, mint egy évvel korábban, így bőven van kiket Magyarországra csábítani. Például az Oroszországból és Kínából érkező turisták száma négy év alatt megkétszereződött. Kár lenne, ha hazánk helyett régiós riválisainknál költenék el a pénzüket.
A bezárkózás helyett inkább olyan látványos turisztikai fejlesztésekben kellene gondolkodni, amelyek a nemzetközi piacon is eladhatók. Jelenleg ennek a nyomát sem lehet felfedezni. Az uniós finanszírozásból készülő kiemelt turisztikai beruházások többsége teljesen érdektelen a külföldi vendégeknek. Gyulától Pannonhalmáig milliárdok folynak el, megtérülésük pedig finoman fogalmazva is megkérdőjelezhető.
Túl sokan élnek ahhoz a turizmusból, hogy ne érezzék a német és az osztrák turisták elmaradását. A balatoni régió 0 százalék körüli eredményeit hiába kommunikálják sokan „felszálló ágnak”, az üres szobákat nehéz letagadni. Persze a Széchenyi Pihenőkártya adómentességének kiterjesztésével valóban lehet majd jövőre növelni a belföldi vendégforgalom részarányát, de külföldi vendég nélkül nem lesz fellendülés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.