Bár a gazdaság a feléledés jeleit mutatja, a lakossági bankok még mindig hihetetlen nyomás alatt vannak. A fokozódó piaci nyomás, az egyre növekvő mértékű szabályozás és a nem hagyományos szereplők belépése mellett még mindig fennáll a bizalmatlanság az egyre igényesebb ügyfelek részéről, továbbá számos új fizetési módszerrel és csatornával kell megbirkózniuk. Mindezek mélyen érintik a lakossági bankok pénzügyi eredményét.
Világossá válik, soha nem volt nagyobb szükség a banki munkafolyamatok korszerűsítésére a pénzügyi teljesítmény növeléséhez és az ügyfelek elvárásainak felülmúlásához – a bankfiókoktól a központi irodákig.
A pénzügyi szektor azonban mindig is az adatok által uralt ágazat volt. A többféle formátumú, strukturálatlan papíralapú és digitális információk napi áradatával szembesülő bankok küszködnek, hogy az összes adatot kezelni tudják. Adjuk ehhez hozzá, hogy ennek az adathalmaznak a legnagyobb része szétszórtan helyezkedik el és egy igen töredezett tájkép kezd körvonalazódni előttünk. Megfigyelhető továbbá egy technológiai lemaradás sok banknál, amelyek régi rendszereket használnak, de a folyamatok karcsúsítása érdekében a népszerű új technológiák, a felhő és a mobil felé tekintgetnek.
Azonban a jelenleg is folyó digitális forradalom ellenére a banki ügyintézés nagymértékben papíralapú maradt. Még a legmodernebb bankok is nyomtatott dokumentumokat használnak a hitelkérelmekhez, számlanyitáshoz és sok más, az ügyfelek által igényelt szolgáltatáshoz. Ennek következtében azonban a banki alkalmazottak rengeteg időt töltenek az akták keresgélésével vagy a nyomtatóproblémák kezelésével. Csupán a kinyomtatott és feldolgozott dokumentumok mennyiségének csökkentésével, valamint igény szerinti űrlapok és más központilag tárolt anyagok használatával mérsékelheti egy bank a felhasznált kellékanyagok mennyiségét és az eszközök karbantartására fordított időt.
Ennél is fontosabb, hogy a jelenlegi folyamatok rengeteg manuális adatbevitelt igényelnek, ami egy újabb időpazarlás, és a struktúrátlan adatok tömegét eredményezi. Becslések szerint manapság a bankok által tárolt adatok 80-90 százaléka strukturálatlan tartalom: szkennelések, pdf-ek, prezentációk, emailek, elmentett weboldalak, videók, hangállományok, képek és azonnali üzenetek. A probléma méretét jól érzékelteti az IDC elemző cég becslése, mely szerint 2020-ig ez az adatmennyiség 40 zettabájtra nő, ami 50-szeres növekedést jelent 2010 elejétől számítva. Az ilyen hatalmas mennyiségű strukturálatlan információ kezelése megnöveli a hibázások eshetőségét, amely gyenge ügyfélszolgálati tevékenységhez vezet.
Egy teljes, mindenre kiterjedő, intelligens adatbeviteli és dokumentumfelügyeleti megoldás bevezetése a kulcseleme lehet ezen folyamatok automatizálásának és optimalizálásának. Ez lehetővé teszi a bank számára, hogy gyorsan és hatékonyan összekapcsolja strukturált és strukturálatlan üzleti dokumentumait, folyamatait és az embereket.
Az első lépés egy egységes beviteli platform bevezetése, amely az átfogó dokumentumbeolvasó és a centralizált munkafolyamat-automatizálási technológiát intelligens multifunkciós termékekkel kombinálja a bankfiókokban. Az MFP-k a papíralapú és elektronikus dokumentumok digitális gyűjtőhelyéül szolgálnak: azonnal azonosítják a hiányzó dokumentumokat és aláírásokat, még mialatt az ügyfél a bankban tartózkodik. A rendszer ezután osztályozza, ellenőrzi, indexeli és automatikusan átirányítja a tartalmat a banki szoftverplatformra, kiküszöbölve ezzel a hibázással járó kézi adatbevitelt a back office-ban.
Ennek eléréséhez a fiókirodai dolgozóknak képesnek kell lenniük a dokumentumoknak a keletkezési helyükön való beszkennelésére, valamint azok indexelésére és az adott ügyfélhez rendelésére. A magas minőségű képeket ezután a bank biztonságos hálózatán keresztül továbbítják azonnali igazolásra és a központi elektronikus dokumentumkezelő rendszerben való eltárolásra. Ezt a folyamatot átfogó biztonsági, hitelesítési és nyomon követési szolgáltatásokkal kell kombinálni. Így biztosítható, hogy az érzékeny információ titkos marad és a szabályozási követelmények teljesülnek.
Ez a végponttól végpontig terjedő megközelítés az emberek, folyamatok és alkalmazások jobb összekapcsolására hivatott az egész bankban, hogy a megfelelő információ a megfelelő kezekbe kerüljön, a megfelelő időben és formátumban.
A stratégiai dokumentumkezelés ezen megközelítését követve egy bank nyomtatási és dokumentumkezelési költségeinek akár a 40 százalékát is megtakaríthatja a nagyobb működési hatékonyságnak köszönhetően.
A dokumentum- és adatkezelés átfogó megközelítésének alkalmazásával egy bank továbbfejlesztheti és optimalizálhatja infrastruktúráját, proaktív ügyintézést nyújthat, és karcsúsíthatja üzletmenetét. A végponttól végpontig terjedő munkafolyamat-megoldások pontosan így segítik a bankokat időrabló, papírintenzív folyamataik automatizálásában, átalakítva a költséges, hibázásra hajlamos gyakorlatokat nagy pontosságú, bevételt generáló és hozzáadott értéket teremtő műveletekké.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.