„Jó kilátásokat vetít előre az év egészére is, hogy az első hat hónap teljesítménye valamennyi mutatóban a 2013-as rekordévi felett alakult” – értékelte a turizmus eredményét a gazdasági tárca. A KSH összesített adatai szerint 9,7 millió vendégéjszakával zárta az időszakot az ágazat, tavaly ilyenkor pedig még csak 9 milliónál tartottunk. A belföldi turizmus félmillió éjszakával gyarapodott, és a külföldiek is 200 ezerrel többet aludtak nálunk. A szomszédos Románia hasonló növekedéssel büszkélkedhet, mint mi: 6,4 százalékos bővüléssel 7,5 millió éjszakával zártak. A világ élvonalától természetesen fényévekre vagyunk, hiszen Spanyolországot idén 28 millió turista kereste fel június végéig.
Azt állami és piaci felmérések is alátámasztják, hogy a magyar lakosság kétharmadának nincs pénze utazásra. Vagyis a maradék egyharmadnak lett hirtelen annyi pénze, hogy 10 százalékkal növekedjen a belföldi turizmus. Illetve olyan magyarok is bőven akadnak, akik korábban külföldre mentek pihenni, idén viszont már a határon belül maradtak. Valamint persze töretlen népszerűségnek örvend a SZÉP-kártya is, bár ez félig-meddig mesterséges piacélénkítésnek számít.
Az is jó kilátásokat vetít előre a turizmus szempontjából, hogy a forint vélhetően még gyengébb lesz. Már eddig is a világ egyik legkedvezőbb ár-érték arányú turisztikai célországának számítottunk, de a jövőben még vonzóbb lehet az olcsóságunk. Soha nem voltunk túl drágák egy német vagy egy osztrák vendég számára, és így sikerült most stagnáló vagy minimálisan csökkenő mutatókkal zárni a félévet a két legfontosabb küldőországunkból. Talán ha még több szolgáltatást tudnak majd vásárolni ugyanannyi euróból, akkor a horvát tenger helyett vagy mellett a Balatonnál is letáboroznak néhány napra. Bár talán ők is hallottak róla, hogy olcsó húsnak híg a leve. Az ágazat irányítói úgy számolnak, hogy 2020-2025 között a turizmus már az ország első számú iparága lehet. Milyen lehet a többi, ha ilyen lesz az első?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.