A tervezetet kommentálva az igazságügy-miniszter Brigitte Zypries kijelentette, hogy – a fogyasztók védelmét szem előtt tartva – olyan szabályozásra törekedtek, amely nem terheli felesleges előírásokkal a gazdasági szereplőket.
A jövőben telefonos reklám-akció keretében csak azt az előfizetőt szabad felhívni, aki ehhez előzetesen egyértelmű és egyértelműen hozzájárulását adta. Egy hozzájárulás nem jelenti azt, hogy ennek alapján a későbbiekben mások, más összefüggésében is telefonálhatnak, az engedélyt minden reklám-cégnek külön kell kérnie.
A kéretlen telefon-reklám esetenként akár 50 ezer eurós bírsággal is sújtható. A hívó félnek a jövőben nem lesz szabad letiltania a hívószáma megjelenítését, aki mégis így tesz, azt 10 ezer euróra is lehet büntetni. A fogyasztó emellett kiterjedt jogokat kap a telefonon kötött szerződés felbontására, például újságok, folyóiratok kiszállítása, vagy szerencsejáték-szolgáltatások közvetítése esetén.
A szerződés törlésének lehetősége nem függ attól, hogy a reklámhívás jogos volt-e vagy sem, a felmondási határidő – a körülményektől függően – két hét vagy egy hónap lesz. A törvény előírja az – akár internetes, akár telefonos – eladónak, hogy az elállási jogáról előzetesen tájékoztatni kel a vevőt, ha ezt nem teszi azzal szabad felmondáshoz juttatja a megrendelőt. Eddig nem volt lehetőség a megbízás visszavonására, ha a szállító már elkezdte a szolgáltatás teljesítését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.