A magyar pénzügyminisztérium az EU Adózás és Vámunió Főigazgatóságától (TAXUD) június 5-én - a fuvarozók kívánságának megfelelően - kérte, hogy a 2003. január 1-jétől uniós szinten befagyasztott mérték alá vihesse le a fuvarozók által használt, úgynevezett kereskedelmi gázolaj jövedéki adójának mértékét.
A magyar derogációs kérelemre a TAXUD elutasító válaszát június 26-án faxon küldték el a budapesti pénzügyminisztériumba. Kovács László emlékeztetett arra, hogy mind az Európai Bizottság, mind a pénzügyminiszterek tanácsa azt vallja: az adócsökkentés nem alkalmas eszköz az üzemanyagárak csökkentésére. Az adócsökkentés - mondta - nem ösztönözne az energiával való takarékosságra és az energiahatékonyságra, az egyre növekvő árszínvonal és a közben változatlan fogyasztás pedig egyre több pénzt vonna ki a tagállamok költségvetéséből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.