"A tegnap esti teherállásoknál mért lehajlások rendre kicsivel alacsonyabbak voltak, mint a tervezett érték. Eddig minden rendben van. A híd pont olyan, ahogyan terveztük" - mondta Rapkay Kálmán. Hozzátette: amikor a legtöbb teherautó állt a hídon, akkor sem hajlott meg a szerkezet fél méternél jobban.
A híd leghosszabb szakaszát két éjjel tesztelik, a szombati próba után vasárnap is teherautók vonulnak a szerkezetre - mondta az igazgató. A próba során összesen 42, homokkal megrakott teherautót engednek a hídra, ezeknek összsúlya egyenként 43 tonna. A méréseket azért éjszaka végzik, hogy a napsütés okozta hőmérséklet-különbség a híd teteje és alja között ne befolyásolja a mérési eredményt - tette hozzá Rapkay Kálmán. A híd többi részét is teherautókkal tesztelték. A kamionok ilyen jellegű használata egyébként nem szokatlan: a kőröshegyi völgyhidat és a dunaújvárosi hidat is így próbálták ki - mutatott rá a szakember.
Jelenleg azzal számolnak, hogy szeptember végén, október elején elindulhat a forgalom a hídon - mondta Rapkay Kálmán. A Megyeri híd műszaki átadása szerdán kezdődik. A vizsgálat körülbelül három hétig tart majd. A műszaki átadás után a hatóságnak kell megállapítania, hogy elindulhat-e a forgalom. Ez az utolsó határozat három héten belül jogerőre is emelkedhet - fűzte hozzá. A Hídépítő Zrt. 2006-ban kezdte el a híd építését. Az úgynevezett ferdekábeles szerkezetben a 100 méter magasságú pilonokból induló kábelek 50 hídelemet tartanak, az 51. elemet már csak hegesztették a két utolsóhoz.
A híd része az M0 körgyűrű északi Duna hídjának, amely a 2. számú főúttól indul, majd áthalad a Szentendrei szigeten és a Szentendrei Duna-ágon is. Együttesen 1.862 méter hosszú. A Megyeri hídnak nevezett fő-Duna-ági híd ebből 591 métert tesz ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.