Autópálya építés szempontjából az idei esztendő a leggyengébbek közé tartozik az önálló Szlovákia történetében - írja a hírportál. Az év végéig alig 23 km autópálya szakaszt, illetve gyorsforgalmi utat adnak át. Jelenleg közel 480 kilométert tesznek ki az autópályák és a gyorsforgalmi utak az országban.
Bár a Fico-kormány programjában kiemelt helyen szerepelt a Pozsonyt Kassával összekötő autópálya 2010-ig történő megépítése, már most nyilvánvaló, hogy a cél irreális, és a két várost legkorábban 2012-ben köti majd össze az autópálya.
13-14 millió euró pedig a jelenlegi erős árfolyam mellett is 3-3,3 milliárd forint kilométerenként - ami cseppet sem olcsóbb a magyar építkezéseknél. A Szegedet és Makót összekötő M43-as 31,6 kilométere 61,1 milliárd forintból épül, ami 1,93 milliárd forintos kilométerenkénti díjat jelent; a Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti bő 35 kilométeres szakasz pedig csupán 1,25 milliárdba került kilométer-egységenként (ennek a Zalakomár-Nagykanizsa közötti 15,5 kilométeres szakaszát augusztus 19-én adják át).
Természetesen az autópályadíjakat nem lehet ilyen egyszerűen kezelni: nagyban függnek a terepviszonyoktól és az adott ország építési szabályaitól.
Ezért is enyhítette nemrég a szlovák vezetés a sztrádaépítési kritériumokat: az utak szélessége 0,5 méterrel kisebb is lehet, valamint a dőlésszög is lehet meredekebb a mostaninál. A parlamenten sikerült keresztül verni egy olyan szabályt, amely lehetővé teszi a nyomvonalon fekvő magánterületek kisajátítását.
Igaz, ezt a köztársasági elnök megvétózta, így a jogszabály az ősszel ismét a törvényhozás elé kerül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.