Az avatást követően Budapest és az Adriai-tenger között megszakítás nélkül autópályán lehet majd utazni. A fővállalkozóként a híd építési munkáit korábban nemzetközi pályázaton elnyert zágrábi Hidroelektra Niskogradnja d.d. főmérnöke, Domagoj Perkovic elmondta: októberben lesz a műszaki átadása a 216 méter hosszú, négysávos autópályahídnak.
Az átkelő Zrínyi nevét viseli majd, a tervek szerint a két ország kormányfői is jelen lesznek az október közepére várható avatón. A munkálatok a múlt év júliusában kezdődtek, a télen elkészült a híd pilléreinek cölöpözése, az acélszerkezet elkészítése után pedig néhány héttel ezelőtt befejezték mindkét oldal pályatestének betonozását is.
Jelenleg a szigetelési és korrózióvédelmi feladatokat végzik, épülnek a kezelőjárdák, pénteken pedig megkezdik a magyar oldali felhajtó betonozását - részletezte a főmérnök. A nyolc millió euró (mintegy 1,9 milliárd forint) értékű beruházást fele részben a magyar, fele részben pedig a horvát állam finanszírozza. A kivitelező az autópálya-építésben az egyik legnagyobb, nemzetközi tapasztalattal is rendelkező horvát cég, számos híd, alagút és viadukt építésén dolgozott már. A társaság a Peljesac-félszigeten már épülő, ötven méter magasan húzódó különleges híd kivitelezői konzorciumának is tagja. A Letenye és Muracsány közötti építkezésen most csaknem százan dolgoznak két műszakban. Domagoj Perkovic szerint a legnehezebb feladatuk a nagy sodrású Murában végzett alapozás volt.
A híd pilléreinek helyén a víz kiszorításával ütötték le a cölöpöket, több esetben is a folyó erőteljes áradása idején. A feladat különleges volt abból a szempontból is, hogy az általános gyakorlattal szemben itt a hídnak kellett illeszkednie a már korábban megépült autópályákhoz. Emiatt a Zrínyi híd pályatestét egyszerre ferdére és kanyarodóra is tervezték - fűzte hozzá a főmérnök. Az októberre tervezett átadásig elkészül horvát oldalon az A4-es autópályának a hídig még hátralévő 1300 méteres szakasza, magyar oldalon viszont már négy évvel ezelőtt megépült az M7-es 800 méternyi pályája, később pedig a közös határállomás épülete is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.