BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Októbertől végig autópályán lehet menni az Adriára

Várhatóan október közepén adják át az M7-es autópályát és a horvát A4-es sztrádát összekötő Mura-hidat Letenye és Muracsány (Gorican) között - tájékoztatta a horvát kivitelező csütörtökön a helyszínen az MTI-t.

 Az avatást követően Budapest és az Adriai-tenger között megszakítás nélkül autópályán lehet majd utazni. A fővállalkozóként a híd építési munkáit korábban nemzetközi pályázaton elnyert zágrábi Hidroelektra Niskogradnja d.d. főmérnöke, Domagoj Perkovic elmondta: októberben lesz a műszaki átadása a 216 méter hosszú, négysávos autópályahídnak.

Az átkelő Zrínyi nevét viseli majd, a tervek szerint a két ország kormányfői is jelen lesznek az október közepére várható avatón. A munkálatok a múlt év júliusában kezdődtek, a télen elkészült a híd pilléreinek cölöpözése, az acélszerkezet elkészítése után pedig néhány héttel ezelőtt befejezték mindkét oldal pályatestének betonozását is.

Jelenleg a szigetelési és korrózióvédelmi feladatokat végzik, épülnek a kezelőjárdák, pénteken pedig megkezdik a magyar oldali felhajtó betonozását - részletezte a főmérnök. A nyolc millió euró (mintegy 1,9 milliárd forint) értékű beruházást fele részben a magyar, fele részben pedig a horvát állam finanszírozza. A kivitelező az autópálya-építésben az egyik legnagyobb, nemzetközi tapasztalattal is rendelkező horvát cég, számos híd, alagút és viadukt építésén dolgozott már. A társaság a Peljesac-félszigeten már épülő, ötven méter magasan húzódó különleges híd kivitelezői konzorciumának is tagja. A Letenye és Muracsány közötti építkezésen most csaknem százan dolgoznak két műszakban. Domagoj Perkovic szerint a legnehezebb feladatuk a nagy sodrású Murában végzett alapozás volt.

A híd pilléreinek helyén a víz kiszorításával ütötték le a cölöpöket, több esetben is a folyó erőteljes áradása idején. A feladat különleges volt abból a szempontból is, hogy az általános gyakorlattal szemben itt a hídnak kellett illeszkednie a már korábban megépült autópályákhoz. Emiatt a Zrínyi híd pályatestét egyszerre ferdére és kanyarodóra is tervezték - fűzte hozzá a főmérnök. Az októberre tervezett átadásig elkészül horvát oldalon az A4-es autópályának a hídig még hátralévő 1300 méteres szakasza, magyar oldalon viszont már négy évvel ezelőtt megépült az M7-es 800 méternyi pályája, később pedig a közös határállomás épülete is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.