A Mala Kapela és Sveti Rok alagutaknál a kétszer két sávos autópálya egy-egy sávra szűkül, ezért a nyári hétvégeken nem ritkák a 10 kilométernél is hosszabb torlódások, miután naponta 30 ezer autó közlekedik erre. A horvát állami útüzemeltető, a HAC ígérete szerint 2009 júniusában megnyitják a forgalom számára a párhuzamos alagutakat is - közölte a Jutarnji List napilap internetes kiadása.
A munkálatokat három műszakban végzik a horvát és osztrák cégekből álló konzorcium - köztük a Strabag, a Viadukt és a Letenye-Muracsány (Gorican) közötti Mura-hidat építő Hidroelektra Niskogradnja - dolgozói, összesen csaknem ötszázan. A Károlyvárostól (Karlovac) délre fekvő Mala Kapela alagútjai csaknem 5800 méteresek, a Zára (Zadar) előtt a Velebit-hegységet átlyukasztó Sveti Rok vágatai pedig közel 5700 méter hosszúak.
Nemrég írták ki az új járatok jelzőberendezéseire szóló pályázatot, amelyekben a meglévő alagutakhoz hasonlóan kétszázszoros nagyításra képes kamerákat is felszerelnek. Ezekre már csak azért is szükség van, mert a most szembejövő forgalomban közlekedő járművek között nem ritkák a balesetek.
A Jutarnji 2006-os adatokat idéz, amelyek szerint az egész horvát autópálya-hálózat alagútjaiban történt balesetek fele ebben a két hosszú vágatban esett meg. A Mala Kapela alagútban 27 balesetben nyolcan, a Sveti Roknál 38 balesetben szintén nyolcan sérültek meg ugyanebben az esztendőben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.