Az átszervezés 35 milliárd dolláros költséggel járna, viszont az AP rendelésére készült hatástanulmány szerint egy év alatt 5 milliárd dollárnyi üzemanyag költséget takaríthatnának meg vele. A nagyszabású projekt keretében lecserélnék az ötven éve használt radarokat, helyüket a személyi közlekedésben népszerű GPS venné át.
Míg a radar pusztán a gépek helyzetét jelzi, addig a GPS segítségével tudatosabban megtervezhetőek az útvonalak, így elkerülhető a lég „dugó”. A nem megfelelően szervezett forgalom miatt ma sokszor előfordul, hogy a repülőknek extra utat kell megtenniük vagy hosszú ideig kell körözniük a leszállópálya felett, landolási engedélyre várva. A GPS mindezt megoldaná.
Mivel azonban az átállás nem csak költséges, de igen bonyolult is, az amerikai kormány továbbra sem foglalkozik ezzel a gondolattal, 2020 előtt nem tervezik a radar rendszer nyugdíjazását.
Teszi mindezt annak ellenére, hogy a projekt a szövetségi szintű légügyi szervezetet is maga mögött tudja . "Amerika elment a Holdig és vissza. Elvárható, hogy a kormány ugyanekkora erőfeszítést tegyen a nemzeti légi közlekedés terén is" – jelentette ki Robert Sturgell, a Federal Aviation Administration vezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.