Erről Kondorosi Ferenc az Új rend és szabadság programért felelős kormánybiztos tájékoztatta a Világgazdaságot. A tervezet szabályozza többek között a totálkáros gépkocsik átvételének és ismételt forgalomba helyezésének a feltételeit, a biztosítók szerepét, az ellenőrzést, az alkatrészek vonalkódos nyilvántartási rendszerének a bevezetését.
Jelenleg Magyarországon a biztosítók saját belső szabályozásuk szerint minősítenek egy gépjárművet totálkárosnak, erre vonatkozóan nincs szabályozás. A biztosítók általában az autó Eurotax káridőponti értékéből indulnak ki, de annak 50–70 százalék közötti hányadát tekintik a javíthatósági határnak. Amennyiben ezen értéket meghaladja a várható költség, az autót totálkárosnak minősítik.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.