A szigorítás részeként 17-20 év közötti fiatalokra teljes alkoholtilalmat szabtak volna meg vezetés idejére. A szigorítást korábban olyan érvekkel támasztották alá, hogy a különbség lehetővé tenné a halálozások számának évenkénti, 65 fős, és a súlyos sebesültek számának 230 fős csökkentését.
Az illetékes kormányhivatal most azzal érvel, hogy tényleges kockázat a 100 milligramm feletti értékeknél jelentkezik, ezért a hatóságoknak inkább a meglévő normát kellene szigorúbban betartatniuk. Így várható, hogy az ellenőrzési gyakorlat fog inkább módosulni, és szúrópróba-szerűen fognak autósokat gyakrabban megállítani. Eddig gyanú kellett ahhoz, hogy valakit megszondáztassanak.
Az engedélyezett, magasabb alkoholszint megtartásával a brit kormány egyúttal elodázza azt a kérdést, hogy a ténylegesen ittas vezetésen kapott személyekre fenn kell-e tartani a jogosítvány minimálisan 12 hónapos bevonását. Más országokban ugyan alacsonyabb alkohol-plafonértéket alkalmaznak, de a büntetési tételek is enyhébbek. A vitáról beszámolva a londoni Times rámutat, hogy – a laza limit ellenére – Nagy-Britannia a legutóbbi időkig vezette az európai közlekedési biztonsági ranglistát, főleg a halálozások tekintetében.
Az ország csak a közelmúltban szorult Hollandia és Svédország mögé, ahol alacsonyabb – az adott sorrendben – 50 és 20 milligrammos tilalmi határ van érvényben. Jelenleg Írország a másik európai állam, ahol 80 milligrammos maximum van érvényben a vér alkoholtartalmára, de ezt jövőre 50 milligrammra mérséklik. VGO
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.