Közép-Európát a budapesti Váci utca képviselte, amely először vett részt a felmérésben, s csupán 8 ponttal a győztes Beverly Hills-i Rodeo Drive mögött. A mezőnyben kiemelkedünk a pénztári kiszolgálás udvariasságában, hiszen ebben a kategóriában az első, közbiztonság tekintetében azonban az utolsó helyen végeztünk.
A próbavásárlók a sétálóutca állapotát, vonzerejét mérték fel, olyan kérdésekre keresve választ, mint például hogy voltak-e virágok, tiszták voltak-e a járdák, láttak-e koldusokat, tele voltak-e a szemetesek, volt-e tájékozódást segítő térkép, de természetesen a járókelők hangulata és a rendőrök segítőkészsége sem maradhatott ki a kutatásból. Ezen kívül tesztelték az üzletek színvonalát, az eladás minőségét is. Itt többek között arra voltak kíváncsiak, hogy kívülről mennyire voltak vonzóak és könnyen megközelíthetők az üzletek, hogy volt berendezve a kirakat, mennyire voltak készségesek az eladók – kedvesen fogadták-e a vásárlókat vagy megvárakoztatták őket. Érdekesség, hogy az érdeklődőknek nemcsak közvetlenül a kiszolgálást, hanem a belső körülményeket is értékelniük kellett: milyen hangulat uralkodott a boltban, tiszta volt-e a helyiség, és még a mosdókat is meglátogatták (amennyiben volt), hogy minden részletet megfigyelhessenek.
A maximálisan adható 100 pont alapján a megméretés győztese Beverly Hills sétálóutcája, a Rodeo Drive lett 84 ponttal, a képzeletbeli dobogóra Madrid és Isztambul állhatott fel 81, illetve 79 ponttal. Budapest 76 ponttal a 7. helyen végzett, olyan városokat megelőzve, mint Párizs, Amszterdam, Moszkva vagy Milánó. A hazai próbavásárlók kiemelkedőnek értékelték a Váci utca hangulatát (fák, virágok, padok, érdekességek), meglehetősen rossznak ítélték viszont a közbiztonságot a rendőri jelenlét hiánya és a koldusok jelenléte miatt. A Váci utca itt az előkelő 6. helyen végzett. Büszkék lehetünk arra azonban, hogy „Közép-Európa képviselője” első helyen végzett a pénztári kiszolgálásban: az eladók többnyire kedvesen, mosolygósan fogadták a vásárlókat.
Az üzletek ügyfél-kiszolgálási színvonalát tekintve már korántsem ilyen rózsás a kép. A legkülönfélébb üzletek értékelésében – posta, metró, újságos, illatszer, utazási iroda, gyógyszertár, ruházati bolt, cipőbolt, kávézó, étterem, utcai ételstand, gyorsétterem, ajándékbolt, ékszerüzlet, bizsu, bőrdíszmű – városunknak mindössze a 11. helyet sikerült megszereznie a rangos mezőnyben. Az üzletek külső és belső környezetén (rendezettség, átláthatóság, kirakat állapota) azonban bőven van javítanivalónk – ebben a kategóriában az utolsó helyre sorolták a Váci utcát.
A felmérés ugyanakkor nem vizsgálta legnagyobb régiós riválisunknak tekintett bécsi és prágai sétálóutcákat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.