A kétfordulós pályázatot a nyár második felében zárják le, s a becslések szerint 50 milliárdos beruházás ügye ősszel kerül az országgyűlés elé - mondta a tárca vezetője.
Így még 2009-ben megkezdődhet az építkezés a sztráda újabb részén - húzta alá.
A miniszter tájékoztatása szerint az M3-as autópálya Nyíregyháza-Nagykálló utáni új szakasza Vajáig (26 kilométeren) 2-szer 2 sávosan épül ki, onnan Vásárosnaményig pedig (20 kilométeren) 2-szer 1 sávosan.
Megjegyezte, hogy Vaja és Vásárosnamény között alapépítményében autópálya-jellegű lesz az út, a forgalom szempontjából viszont autóútként működik majd.
Veres János külön kitért arra, hogy az M3-as autópálya Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti szakaszának elkészülte után a sztráda Szabolcs-Szatmár-Bereg megye bármely részéről fél órán belül elérhető lesz. A halmozottan hátrányos helyzetű régió így kapcsolódik Európa gyorsforgalmi úthálózatához.
Újságírói kérdésre válaszolva a pénzügyminiszter szólt az M3-as autópálya új Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti szakaszához csatlakozó M49-es út kialakításáról is, amely Vaja és Csengersima között épül ki, s kapcsolódási lehetőséget biztosít majd a romániai sztrádahálózathoz. Megerősítette: az M49-est európai uniós és nemzeti forrásból építik meg 2013-ig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.