Körösladány-Gyomaendrőd: köldökzsinór a fővároshoz
A tavalyi év egyik legjelentősebb fejlesztése volt a Körösladányt Gyomaendrőddel összekötő szakasz felújítása - olvasható a beol.hu cikkében. A beruházásnak köszönhetően mintegy harminc kilométerrel rövidült meg a Körösladány és Budapest közötti út hossza.
A szolgáltatásért az állam 28 évig fizet, évenként legfeljebb 13 milliárd 528 millió forintot. A leendő M44-es teljesen új, 2x2 sávos szakasz lesz, nem azonos nyomvonalon megy majd a jelenlegi 44-essel.— A rekonstrukció szükségessége régi történetnek számít. A terv az ezredforduló elején a kistérségi útfejlesztések között szerepelt. Néhány rövidebb szakasz elkészült, de közben az út szinte járhatatlanná vált — szólt az előzményekről dr. Pelcsinszki Boleszláv, Körösladány polgármestere.
Elvileg 460 kilométer felújítása lenne indokolt 2012-ig
— Az egyik legjelentősebb forrás a Regionális Operatív Program keretén belül érkezhet Békés megyébe idén és jövőre. A 2009-es és 2010-es évekre tizenkét szakaszt, összesen 94 kilométernyi utat javasoltunk felújításra a döntéshozóknak, melyek kiviteli terveinek elkészítésére a közbeszerzési felhívás már megjelent — beszélt az idei év lehetséges munkáiról Virág Mihály, a Magyar Közút Kht. Békés megyei igazgatója. Hozzátette, ezenfelül útpénztári keretből idén eddig 24,8 kilométernyi, alsóbbrendű út felújítási terveinek elkészítésére adtak javaslatot. Hasonló ajánlás várható a főutakra is. És hogy mi alapján választják ki a felújítandó utakat?
— Az országos közúthálózat legszükségesebb beavatkozásaira egy négy évre szóló ütemterv készült, amelyben az országos közúti adatbank minősítő adataira, az utak forgalmára és hálózatban betöltött szerepére támaszkodva határozták meg a megvalósítandó beruházásokat. Elvileg 460 kilométer felújítása lenne indokolt a megyében 2012-ig — hangsúlyozta Virág Mihály. Hozzátette, az idei év felújítási listáját már ezen szempont alapján állították össze.
Még mindig távol van az autópálya
Korántsem számolhatunk be hasonló jó hírekről, ha arról esik szó, mikor lehet autópályája Békés megyének. Más kérdés, hogy az M4-es autópálya Püspökladány és Berettyóújfalu tervezett nyomvonalát úgy módosították, hogy az bizonyos szinten a Sárrét egészének, de elsősorban Füzesgyarmat környékének életében változást hozzon. Az M43-as autópálya Makó és országhatár közötti szakasza pedig a Mezőhegyes és környéki települések jobb megközelíthetőségéhez járulhatna hozzá.
A mezőberényieket azonban ez aligha vigasztalja, hiszen a városnak még valószínűleg jó néhány évet kell várnia, hogy egyáltalán szó lehessen a várost elkerülő út megépítéséről. Erdős Norbert, a település országgyűlési képviselője pénteki sajtótájékoztatóján elmondta, az ügyben ismét Molnár Csaba közlekedési miniszterhez fordult. A szaktárca vezetője az írásbeli kérdésre adott válaszában hangsúlyozta, az elkerülő szakasz azonnali megépítésére nincs lehetőség, ám az M44-es út tehermentesítheti a szakaszt.
A szolgáltatásért az állam 28 évig fizet, évenként legfeljebb 13 milliárd 528 millió forintot. A leendő M44-es teljesen új, 2x2 sávos szakasz lesz, nem azonos nyomvonalon megy majd a jelenlegi 44-essel. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.