2008-ban a szállított áruk tömege 4%-kal nőtt, míg az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 1%-kal csökkent a bázisévhez képest - jelentette a KSH. A helyközi személyszállításban az utasok száma 3%-kal emelkedett, az utaskilométerben mért teljesítmény 3%-kal csökkent. Budapest-Ferihegy repülőtér utasforgalma 8,4 millió fő volt, ez 2%-os csökkenést jelent. A Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma közel 10%-kal volt alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
Belföldi viszonylatban a szállított áruk tömege 6%-kal nőtt, az áruszállítás árutonna-kilométerben mért teljesítménye 1%-kal csökkent. A nemzetközi áruszállításban a szállított árutömeg és az árutonnakilométerben mért teljesítmény egyaránt 1%-kal volt alacsonyabb, mint 2007-ben. A közúti és belvízi szállítás egyaránt 6%-os volumennövekedésével szemben a vasúti és a csővezetékes szállítás tömege 4, illetve 2%-kal csökkent. Az árutömeg 75%-át közúton, 15%-át vasúton szállították; e két alágazat részesedése – a belvízi, a csővezetékes és a légi szállítás nemzetközi jellegéből adódóan – a belföldi viszonylatban még meghatározóbb (együttesen 97%).
A helyközi személyszállításban az utasok száma 3%-kal nőtt, míg az utaskilométerben mért teljesítmény 3%-kal csökkent. A belföldi távolsági személyszállítás terén – a szállított utasok számát tekintve – az autóbusz-forgalom súlya jelentős, 79%, a nemzetközi szállításban pedig a légi közlekedésé a vezető szerep, 55%-kal, a vasút részesedése 29%, az autóbuszé 16%.
2008 év végén 3,7 millió db volt a közútigépjármű-állomány, ebből 3,1 millió személygépkocsi. Az állománygyarapodás évről évre lassul (2008-ban 60 ezer jármű), miközben változatlanul magas a gépjárművek átlagos életkora (a személygépkocsiknál több mint 10 év, az autóbuszoknál 13 év).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.