A megbeszélésen a kormányzat és a szakmai szervezetek képviselői megvitatták, hogy a szektort miként érintik a gazdasági és pénzügyi válság hatásai, milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy Magyarország – kedvező földrajzi helyzetét kihasználva – a térség meghatározó logisztikai szolgáltató központjává váljon.
A nemzetközi gazdasági válság következtében az eddigi trendek, üzleti modellek és logisztikai megoldások megváltoznak, alakulásuk a recesszió jelenleg még nem látható hosszától és hatásaitól jelentős mértékben függ, s ez megnehezíti a tervezést az ágazat számára.
Magyarország a Cushman&Wakefield által összeállított legutóbbi európai logisztikai központ országrangsorban Belgium és Hollandia után a harmadik, míg a Világbank logisztikai versenyképességet mérő Logistics Performance Indexe (LPI) alapján a világon a 35. legjobb volt.
A logisztika más szektorokat kiszolgáló ágazat, ezért működése, piaci kereslete azok teljesítményével van összhangban. A válság hatásainak leginkább azok a mikro- és kisméretű logisztikai vállalkozások vannak kitéve, amelyek a krízis által jelentősebben érintett szektoroknak (pl. járműipar, elektronika) szolgáltatnak, illetve kevés partnerrel dolgoznak együtt.
Annak érdekében, hogy Magyarország logisztikai versenyképessége a jövőben tovább erősödjön, a kormányzat oktatási-képzési, infrastruktúrahasználati, díjstratégiai, vám és kereskedelemfejlesztési akciókat tervez, illetve megerősíti a közlekedési infrastruktúra-fejlesztési projekteket és a záhonyi térség komplex programot.
A tervezett intézkedésekhez kapcsolódóan az ülés résztvevői áttekintették a széleskörű egyeztetéssel kialakított Magyar Logisztikai Stratégia (2007-2013) alapján készülő, öt évre szóló Logisztikai akcióterv főbb elemeit is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.