BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Puha erő" és spórolás - Kevesebb szuperfegyvert vásárol az Obama-kormány

Míg a Bush-kormány ideje alatt jelentősen emelkedett az Egyesült Államok védelmére fordított költség, addig az új adminisztrációnak kétszer is meg kell gondolnia, milyen fegyverrendszereket vásárol.

Barack Obama a "puha erő" jelzővel illeti az új amerikai irányvonalat, Robert Gates védelmi miniszter pedig közölte: a szeptember 11-én kezdődő, védelmi eszközökkel kapcsolatos költekezés véget ír – tudósít a Washington Post. Gates hozzátette: a válság közepett két jelentős programot működtet az amerikai kormány, amely az új helyzet miatt nehéz választások meghozatalára kényszerül.

A védelmi miniszternek március elsejéig kell döntenie arról, milyen védelmi költségeket engedélyez. Így ekkor derül ki, hogy folytatja-e Amerika az új Lockheed Martin F22-esek vásárlását. A költséghatékonyság érdekében választania kell: az eredetileg tervezett DDG-1000 Zumwalt típusú rombolót vásárolják-e meg a haditengerészet részére vagy maradnak az olcsóbb DDG-51 típusnál. Nem valószínű, hogy továbbra is ragaszkodnak ahhoz a tervhez, amely egy 23 helikopterből álló flotta kiépítését irányozta elő, tekintve, hogy ennek bekerülési költsége 11 milliárd dollár lenne.

Gates még az előző kormányzat idejéről halasztotta el a döntést arról is, hogy a Northrop Grumman-EADS, vagy a Boeing kapja-e azt a 40 milliárd dolláros megbízást, amelyből egy légi feltöltést lehetővé tevő gépet építenének a légierőnek.

Kérdés, hogy mit kezdenek a cégek a kilátásba helyezett takarékossági intézkedésekkel. A 2007-es pénzügyi évben a Lockheed Martin 28 milliárd dollár értékben kapott megbízást a kormánytól, 23,2 milliárdot kapott a Boeing, 17,9 milliárdot a Northrop Grumman. A hadiipari vállalatok mentsvára az iraki kivonulás lehet, amely jelentős logisztikai-védelmi felkészültséget igényel az amerikai hadsereg részéről.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.