„A régióban a magyar szállodapiac Csehországgal együtt érett piacnak számít, itt a nagy hotelfejlesztési boom az elmúlt 20 évben már lezajlott. A piaci érettség nagyobb védelmet nyújt Magyarországnak válság idején, míg a román, vagy a lengyel piacon számos olyan folyamatban lévő szállodafejlesztésről tudunk, amelynek befejezését veszélyezteti a válság. Azonban itthon is lelassult a szállodafejlesztés, hiszen ez egy tradicionálisan kockázatosabb piacnak számít és a válság hatására a finanszírozó bankok körültekintőbbek, óvatosabbak lettek." – mondta Lovro Adrienn, az ABLON nemzetközi ingatlanfejlesztő csoport ügyvezető igazgatója.
A magasabb kockázat miatt Budapesten több mint 20 szállodaprojektet állítottak le. A még átadás előtt álló 15 projektből idén várhatóan 600-700 hotelszobát adnak át, ezek 13 százaléka ötcsillagos, míg 87 százaléka a négycsillagos kategóriába esik. Budapesten a szobakapacitás kihasználtság 2009. februárban alig 27 százalék volt a KSH legfrissebb turisztikai adatai szerint, ami 10 százalékponttal alacsonyabb, mint az előző év azonos időszakában.
Bár a turizmus szezonalítása miatt az év első két hónapjában jellemzően mindig gyenge a forgalom, mégis megfigyelhető egy lassuló tendencia, ami leginkább a visszaeső turista forgalomnak köszönhető. A gyenge forint miatt Magyarország azonban vonzó célponttá válhat a külföldi, főleg német utazók számára, derül ki a berlini nemzetközi turisztikai börze legutóbbi felméréséből.
Szakértők szerint az ötcsillagos szállodák népszerűsége várhatóan csökkeni fog, és a szabadidős turizmus is még hangsúlyosabban a három- négycsillagos szállodák irányába mozdul el. Ez a tendencia már az elmúlt években is folyamatosan nyomon követhető volt, a KSH adatai szerint a külföldről érkező vendégek legnagyobb arányban három- és négycsillagos szállodákban foglaltak szállást, ez alól az USA-ból érkező vendégek jelentettek csak kivételt, akiknél a legnépszerűbb szálloda osztály az ötcsillagos volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.