A NiT Hungary szerint szakmai pontatlanságokat, tévedéseket tartalmaz a kormányszóvivőnek április 22-én az MTI által kiadott, és a kormány ülést követő tájékoztatójáról szóló, A kormány a fuvarozók versenyképességét javítja című híre.
Ezért a www.kormányszovivo.hu oldalon olvasottakra reagálva Dittel Gábor ügyvezető főtitkár ma szakmai érvekkel alátámasztott levélben fordult a kormányszóvivőhöz, és a szervezet közel 4200 fős tagsága nevében is kérte, hogy a szakmai pontatlanságokat és tévedéseket a nyilvánosság előtt korrigálja. Levelüket megküldték Hónig Péter szakminiszternek is.
A NiT Hungary szerkesztőségünkhöz is eljuttatott levele szerint, az, hogy 2009. május 1-től a csatlakozási szerződésünk értelmében a magyar közúti árufuvarozók az unió más tagországában is folytathatnak "belföldi" fuvarozási tevékenységet (kabotázs), csupán a lehetőség megteremtése, egy vállalt nemzetközi kötelezettség teljesítése, és nem a fuvarozói versenyképességet jobbítani akaró szándék megnyilvánulása.
Az pedig, hogy a tagállamok fuvarozói nem teljesen szabadon és bizonyos feltételek mellett, szabályok betartásával végezhetnek majd kabotázs tevékenységet hazánk területén, az érdekképviseletek kemény és küzdelmes munkáján, és nem a kormány szándékán múlott.
Az adminisztrációs előírások módosítása kapcsán a NiT Hungary úgy véli, hogy amennyiben a kormány által elfogadott rendelet módosítás megegyezik a szervezetük által ismert utolsó szöveges előterjesztéssel, akkor az adminisztrációs könnyebbséget nem tartalmaz, sőt új kötelezettségeket vezet be az üzemanyag vásárlások, vételezések, valamint az árutulajdonos által kiállított szállítólevél adminisztrációja terén. A változás ezen kívül csupán az, hogy a jogszabály mellékletéből az eddig sem kötelezően alkalmazandó mintákat kivették, és a kötelező adattartalmat határozták meg.
A szolgáltatás ellenértéke kifizetési határidejének kötelező szabályként maximum harminc napban való meghatározása az érdekképviselet szerint hozzájárulhat a fizetési fegyelem erősödéséhez, és javíthatja a fuvarozók, személyszállítók likvidítási helyzetét. Sajnálatosnak tartják azonban, hogy a be nem tartása esetére a kormány nem fogadott el szankciórendszert. Bár reményeik szerint a kötelező határidő bevezetése enyhít a fizetési gondokon, de önmagában így félkarú óriás marad - olvasható a NiT Hungary levelében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.