A Generali csoporthoz tartozó, másfél éve működő Genertel például a napokban közölte, hogy március végén már 121 ezer biztosítási szerződést kezelt, 23,5 százalékkal többet, mint 2008 végén. A dinamikus növekedés egyik oka a cég tavalyi jól sikerült kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampánya volt. A csak internetes és telefonos szerződéskötési és ügyintézési lehetőséget kínáló társaság a kampányidőszak harmadik legeredményesebb szereplőjeként 40 ezer új szerződést kötött.
A cég tavaly év végén 96 ezer darabos kgfb-állománnyal rendelkezett, ez 3,08 milliárd forintos állománydíjat jelentett, s így a társaság 1,77 százalékos piaci részesedést ért el. Az első negyedévben a kampány során szerzett új ügyfeleken túl 6000 új évközi kgfb-szerződést kötött a biztosító, s ezzel teljesítette az idei értékesítési terv időarányos részét annak ellenére is, hogy a gépjármű-értékesítési piacán az eladások csökkentek. A kgfb-k kumulált díja ezzel a cégnél március végére 3,64 milliárd forintra nőtt, a frissen bevezetett casco biztosításoké pedig 275 millió forintra emelkedett.
Az online alkuszok is komoly növekedésről számolnak be az első negyedév kapcsán. A CLB Független Biztosítási Alkusz Kft.-nél például az előző év hasonló időszakához képest több mint a másfélszeresére emelkedett az online megkötött biztosítások száma. Különösen az életbiztosításoknál tapasztaltak nagymértékű felfutást, az ilyen szerződések száma ugyanis megnégyszereződött.
„Ez igazolja a döntésünk helyességét, hogy a korábban személyes eladáshoz kötött termékek esetében is, mint a kockázati életbiztosítások, lehetővé tettük az online szerződéskötést” – mondja Bravik Attila, a CLB szakmai igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.