Gyógyhatást tulajdonított az általa forgalmazott étrendkiegészítőknek az Egészségfarm Kft., amivel megtévesztette a fogyasztóit – áll a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntésében. A vállalkozás egymillió forint bírságot kapott.
„Csökkenti a vastagbélrák veszélyét. A gyors sebgyógyulást fokozza. Aranyér kezelésére alkalmas. Szürkehályog kezelésére alkalmas. Égett sebeket kiválóan gyógyít.” Ilyen és ehhez hasonló állításokat tett közzé az általa forgalmazott egyes étrendkiegészítőkről és kozmetikumokról az Egészségfarm Kft.
A GVH vizsgálata azonban megállapította, hogy az ilyen tartalmú hirdetések alkalmasak a fogyasztók megtévesztésére. Gyógyhatást ugyanis csak akkor lehet egy készítménynek tulajdonítani, ha hatását olyan klinikai vizsgálatokkal igazolták, melyek eredményeit a szakhatóság (nevezetesen az Országos Gyógyszerészeti Intézet) elfogadta, és a terméket gyógyszerként engedélyezte.
Mindezek miatt a GVH egymillió forint bírságot szabott ki az Egészségfarm Kft.-re. A versenyhatóság bírságnövelő tényezőként vette figyelembe, hogy az érintett bizalmi jellegű termékekről hozott nyilvánosságra megtévesztő információkat és hosszú időn át elérhető hirdetéseivel kiszolgáltatott helyzetben lévő fogyasztókat célzott meg.
Naponta harmincezres bírság
Egy hasonló ügyben ugyanakkor végrehajtási bírság kiszabásáról döntött a GVH. A versenyhatóság tavaly júniusban büntette meg 2 millió forintra a Naturlife System Kft-t. a fogyasztók megtévesztése miatt. A vállalkozás kedvező hatást tulajdonított az általa forgalmazott étrend kiegészítőknek anélkül, hogy állításait igazolni tudta volna.
A GVH a bírságon kívül kötelezte a Naturlife Kft-t, hogy a döntést követő 30 napon belül a Természetgyógyász című havilapban tegyen közzé negyedoldalas hirdetést az őt érintő versenyhivatali döntésről. Ennek a kötelezettségének azonban a Naturlife nem tett eleget, így a GVH napi 30 ezer forintos végrehajtási bírság kiszabásáról döntött. Ezt addig kell fizetnie a vállalkozásnak, amíg kötelezettségét nem teljesíti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.