BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elegük lett az autókereskedőknek! Bevezették a rocsprémiumot néhányan Csehországban

Saját roncsprémiumot vezetett be néhány csehországi autókereskedő, miután az állami roncsprémium bevezetése tovább húzódik és bizonytalan. A jogszabályt Václav Klaus államfő a közelmúltban megvétózta, és az most újra visszakerül a képviselőházba, ahol elfogadásához legalább 101 szavazatra van szükség a 200 tagú alsóházban.

A dél-koreai Hyundai márkakereskedője bejelentette: szerdától 30 ezer koronás kedvezményt ad mindenkinek, aki az új autó megvételekor lead egy több mint tízéves személygépkocsit.



Hasonló mértékű roncsprémiumot vezetett be a Citroen autókereskedő hálózata is, de náluk minimálisan hatéves gépkocsit kell leadni az új kocsi megvételekor. A vásárlóknak azonban mindkét esetben igazolniuk kell, hogy a régi kocsi már legalább fél éve a tulajdonukban volt.

A Ford és a Volkswagen kereskedő hálózata nem roncsprémiumot, de komoly árkedvezményeket vezetett be.

A Ford egyes modelljeire például 120 ezer koronával (1,268 millió forint) csökkentett akciós árat vezetett be.

A Volkswagen minden modell árat csökkentette néhány tízezer koronával. A Renault is néhány tízezer koronás árcsökkentést kínál vevőinek. Csehországban jelenleg a személygépkocsik ára történelmi mélyponton van.

A tavalyi évhez viszonyítva az árszínvonal átlagban 13 százalékkal csökkent, míg az egész Európai Unióban a csökkenés átlagosan 3 százalékos. Már tavasszal saját - néhányezer koronás - roncsprémiumot vezetett be több használtautó kereskedés is. Az államfő által megvétózott állami roncsprémium javaslata 30-50 ezer koronás támogatással számolt, miközben az új kocsi értéke nem haladhatná meg a félmillió koronát. A kormány erre a célra 2,5 milliárd koronát kívánt az idén elkülöníteni. Az államfő szerint a roncsprémium beavatkozás a szabadpiaci versenybe, ezért elfogadhatatlan.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.