A Pécs melletti Pogány százhektáros repterének fejlesztésére 2003 óta négymilliárd forintot költöttek, s a pénz háromnegyedét a baranyai megyeszékhely állta. A 2006-ban átadott légi bázis veszteségesen működik, s a drámaian eladósodott Pécsnek évente 130-150 milliót kell költenie a fenntartására - írta a Népszabadság online kiadása.
A reptér akkor válhatna nyereségessé, ha évente legalább százezer utas venné igénybe. Eddig ennek a tizede ért ott földet. A fapados társaságok akkor küldenének gépet Pécsre, ha az 1500 méter hoszszú beton kifutópályát 600 méterrel meghosszabbítanák és megerősítenék. Ez a beruházás hárommilliárdba kerülne, de Pécsnek erre nincs pénze.
A város megpróbált befektetőt vagy vevőt keresni - eddig hiába. Pécs vezetői azt fontolgatják, hogy átmenetileg be kellene zárni a légi bázist. Ha ezt teszik, akkor Pécs 2010-ben, Európa Kulturális Fővárosaként kevésbé lesz vonzó a külföldieknek. A bezárás ellen szól, hogy azok a külhoni üzletemberek, akik befektetéseket hozhatnak a baranyai megyeszékhelyre, megkedvelték, és kisgépeikkel rendszeresen használják is, ám ez bevételnek édeskevés.
Gondokkal küzd a sármelléki repülőtér is: új bérlőt keres a két tulajdonos, Sármellék és Zalavár önkormányzata a reptéri fejlesztésekben eladósodott Cape Clear Aviation Kft. helyére, miután 2004-ben 99 évre kapta meg használatra a létesítményt - ma már képtelen megfelelő színvonalon üzemeltetni a légikikötőt. Mint ismert, a sármelléki repteret az elmúlt télen több mint öt hónapra bezárták, ám az áprilisi újranyitás óta a tavalyi forgalomnak csupán a töredékét tudta produkálni a légi bázist működtető cég.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.