Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma a hónap végén 171 ezerrel haladta meg az egy évvel korábbi szintet. Ezen belül a hagyományos telefonvonalon szélessávú (ADSL) internet ügyfelek száma az elmúlt hónapok stagnálása, illetve minimális csökkenése után júliusban újra növekedésnek indult, elérte a 804 ezret. Az ADSL-előfizetések száma a hónap végén 22 ezerrel haladta meg az egy évvel korábbi értéket.
A gyorsjelentésben ez év júniusa óta már a tizenegy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI, PR Telekom, Zelka, Tarr, TvNetWork, ViDaNet, Parisat, RubiCom) adatai szerepelnek. A tizenegy kábelszolgáltató ügyfeleinek száma júliusban 714 ezerről 720 ezerre nőtt. A társaságok részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 85-90 százalékos, így a kábelen netezők száma július végén 828 ezer volt. A kábelmodemes előfizetések száma egy év alatt közel 150 ezerrel bővült.
Még a vezetékes netpiacnál is gyorsabban növekszik a hazai mobilinternetezők tábora, júliusban már átlépte a 673 ezret. A három mobilszolgáltató mobilinternet-előfizetéseinek a száma a júniusi 29 ezres növekedés után júliusban további 37 ezerrel nőtt, míg azon aktív SIM-kártyák száma, amelyeken az előző három hónapban adatforgalom zajlott, 26 ezerrel bővült, így a hónap végén 532 ezer aktív kártya volt forgalomban. Júliusban a felhasználók mintegy 798 ezer adatot forgalmaztak, 35 ezerrel többet, mint az előző hónapban. Az egy előfizetőre jutó átlagos adatforgalom azonban csökkent: 1,51 GByte-ról 1,50 GByte-ra.
Az összes előfizetőt tekintve a T-Mobile piaci részesedése júliusban a júniusi 49,01 százalékról 48,99 százalékra, a Vodafoné pedig 27,85 százalékról 27,21 százalékra csökkent, míg a Pannoné 23,15 százalékról 23,80 százalékra emelkedett. A ténylegesen aktív előfizetések alapján a T-Mobile és a Pannon piaci részesedése is nőtt, előbbié a júniusi 50,14 százalékról 50,68 százalékra, utóbbié pedig 23,76 százalékról 23,79 százalékra. Ugyanakkor a Vodafone részesedése 26,09 százalékról 25,53 százalékra csökkent. Az adatforgalom alapján a T-Mobile piaci része a júniusi 41,28 százalékról 43,01 százalékra emelkedett, míg a Pannoné 23,45 százalékról 23,39 százalékra, a Vodafone részesedése pedig 35,27 százalékról 33,60 százalékra csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.