A vállalatok csütörtöki jelentése szerint a McDonald''s nyeresége 10 százalékkal nőtt éves bázison, míg forgalma 6 százalékkal emelkedett, a Credit Suisse pedig 50 százalékos profitnövekedésről számolt be a harmadik negyedévben. A német Drogerie Markt üzletlánc forgalma a szeptemberrel véget ért 2008/2009-es üzleti évében 11,6 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és a társaság történetében először meghaladta az 5 milliárd eurót.
A svéd Ericcson - amelyet idáig elkerült a gazdasági válság - rosszul jött ki azonban a harmadik negyedévből, mivel adózás utáni nyeresége 71,5 százalékkal maradt el az idei harmadik negyedévben az egy évvel korábbitól. A gazdasági válság enyhülését jelenthetik azonban a Kínából érkező jó hírek, mivel a távol-keleti ország gazdaság és ipari termelése is jelentősen nőtt az idei harmadik negyedévben, míg a fogyasztói árak 1,1 százalékkal csökkentek.
A kínai gazdaság 8,9 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest, az első kilenc havi emelkedés 7,7 százalék volt, így az ország várhatóan teljesíteni fogja évi 8 százalékos GDP-növekedési tervét. Magyarországon a tőzsde és a forint sem teljesített túl jól csütörtökön: a BUX alacsony forgalomban 0,41 százalékkal 21.303,09 ponton zárta a hetet.
A forint is kissé korrigált az előző napok emelkedése után, így az eurót délután négy órakor 265,98 forinton jegyezték a szerda délutáni 264,62 forinttal szemben.
A kiskereskedelmi forgalom is tovább esett augusztusban, miután a kiskereskedelmi üzletek változatlan áron számított eladási forgalma - a naptárhatástól megtisztított adatok alapján - 2009 első nyolc hónapjában 4,2, augusztusban 7,2 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakitól.
Jó hír lehet azonban, hogy a meghirdetett 50 milliárd forintnyi államkötvény helyett 60 milliárd forintnyit adott el az Államadósság Kezelő Központ a csütörtöki aukción, miután a kínált 3, 5 és 10 éves lejáratú kötvényekre összesen 168,7 milliárd forintnyi ajánlat érkezett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.