Milyen lenne Siófok mint a Balaton szeme? Hogyan lendíthet fel egy falut a gyógynövényturizmus? Mi lenne, ha egy város kocsmát nyitna egy másikban? Csak néhány kérdés, amelyet az első országos városmarketing-verseny résztvevői vetettek fel, s válaszoltak is meg a Miskolci Egyetemen.
A Marketing Intézet és az Európai Városi Tudáshálózat (EUKN) nemzeti fókuszponti feladatait ellátó Váti Nonprofit Kft. közös rendezvényén háromfős egyetemista csapatok mutatták be terveiket. Az anyagok között számos érett koncepció és még több kreatív ötlet akadt.
Így többek közt felmerült, hogy Győr barokk hangulatát érdemes lenne már a pályaudvar átalakításával éreztetni, Sopron egy kékfrankos tematikus parkkal erősíthetné imázsát, míg Dunaszekcsőnek római gyökereit kellen jobban kihasználnia.
A verseny első helyezettje a Miskolci Egyetem Girl Power csapata lett, akik Bükkszentkeresztnek, egy apró hegyi falunak készítettek marketingtervet. Átfogó koncepciójukat a helyi gyógyturizmus évszázados hagyományainak felélesztésére alapozták és számos kreatív ötlettel színesítették.
A Balaton fővárosának újrapozicionálást tűzte ki célul a Budapesti Corvinus Egyetem SióFokkalJobb csapata. A második díjjal jutalmazott koncepció szerint vissza kellene szorítani a "buliturizmust", helyette a minőségibb, a városnak is nagyobb bevételt jelentő csoportokat érdemes megcélozni. Tervükben egy kilátó építése is szerepel, mely egyúttal a "Balaton szemeként" új szimbóluma is lehetne a városnak.
A Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának harmadik helyezést elérő csapata - a Tükék - városuknak készített marketingtervet. Módszereik közt a street-art épp úgy megjelent, mint egy "Pécs Kocsma" hálózatának terve, amelynek tagjai országszerte a város söreit és borait (kiváltképp az ott termesztett cirfandlit) kínálnák.
A Green City - Zöldváros különdíjat a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Karának Poliszofficers csapata érdemelte ki „Jászberény -ökováros” tervével. Az átfogó koncepció a jász öntudatra építi a környezettudatos magatartásformák elterjesztését.
A városmarketing verseny szellemi atyja, a Marketing Intézet igazgatója, Piskóti István felhívására a verseny zárásaként megalapították a Városmarketing Műhelyt. A szakmai fórum további céljai közt szerepel, hogy két év múlva ismét megrendezzék a versenyt.
Világgazdaság Online-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.