Az Európai Parlament képviselői és ágazati szakemberek szerint is le kellene vonni a tanulságot a történtekből, és az infrastruktúra fejlesztésével kell felkészülni egy a mostanihoz hasonló esetre, amikor a vasutak képtelenek voltak érdemben pótolni a kiesett légi szállítási kapacitásokat.
A kritikák kereszttüzében állt a szolgáltatások általános színvonala is – derül ki az EurActiv összeállításából. Az uniós honatyák szerint számos vonalon uralkodnak minősíthetetlen viszonyok a vasúti kocsikban, a több országot átszelő, átszállásos utak esetében pedig gyakran nem lehetséges a menetjegy egy alkalommal történő megváltása, hanem szakaszonként külön kell megvenni azt.
Az Európai Bizottság szerint pedig az is nagy mértékben hozzájárul a szolgáltatások gyatra színvonalához, hogy számos tagállam továbbra is védeni próbálja nemzeti piacát, jóllehet a teherfuvarozás esetében 2007 eleje óta, a személyszállításnál pedig idén január 1-től életbe lépett a liberalizáció – legalábbis elméletben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.