Mint ismert, a gyorsforgalmi utak építtetéséért a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) a felelős, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK Zrt.) pedig a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetője és fenntartója. A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) a közle-kedésért felelős minisztérium szakmai háttérintézménye és költségvetési szervként kezeli a gyorsforgalmi útfejlesztés finanszírozási forrásául szolgáló költségvetési előirányzatokat, továbbá a gyorsforgalmi úthálózat vagyonkezelője.
Az ellenőrzött, 2006-2009 közötti időszakban csaknem 312 km gyorsforgalmi utat helyeztek forgalomba, mintegy 800 milliárd forintnyi beruházási értékben. A kötvénykibocsátás formájában tervezett magántőke bevonás meghiúsulása miatt 3 milliárd forint meg nem térülő költség merült fel.
A közlekedésért felelős miniszter személye a vizsgálattal érintett időszakban öt alkalommal változott, ami az ÁSZ szerint nem segítette a stabil, kiszámítható irányítást, a szakmai feladatellátást.
Az ÁSZ összegzése szerint mind a NIF Zrt., mind pedig az ÁAK Zrt. folyamatai és működése szabályozott volt.
Az ellenőrzés megállapításai alapján az ÁSZ többek között azt javasolta a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszternek, hogy ellenőrizze és értékelje a gyorsforgalmi úthálózattal kapcsolatos intézményrendszer hatékonyságát és gazdaságosságát, valamint a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács elnökének, hogy intézkedjen az MNV Zrt. és a KKK közötti vagyonkezelési szerződés megkötése érdekében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.