A Financial Timesnak nyilatkozó szakértők szerint a görög kormány minden követ megmozgat, hogy költségvetési megtakarítással, tőkeerős állami egészségügyi vagy nyugdíjalappal rendelkező országok beruházzanak a balkáni országban. Papandreu a múlt héten Líbiában járt energetikai beruházosok előkészítésének ügyében. A cél nyilvánvalóan most is hasonló: központi működőtőke-bevonással enyhíteni a rendkívül súlyos költségvetési helyzetből fakadó gazdasági visszaesést.
Kína elsősorban a görög hajózás, légiközlekedés, valamint az ezeket kiszolgáló logisztikai infrastruktúra iránt érdeklődik. Csang miniszterelnök-helyettes mai programja során több görög vállalattal ír alá együttműködési megállapodást: többek közt tengeri terminál létesítéséről, földi navigációs központ fejlesztéséről, valamint a píreuszi kikötő világítótornyának rekonstrukciójáról.
A program részeként kormányszintű megállapodások is várhatók, például közös hajóépítési projekt megvalósításáról fél milliárd euró értékben.
A kínai állami tulajdondonban lévő Cosco hajózási társaság már most is több görög kikötőben rendelkezik érdekeltséggel – 4,3 millird euróért ő a koncessziós bérlője a píreuszi konténerterminálnak is.
Szakértők arra számítanak, most megállapodás születhet a Cosco és a görög kikötőket üzemeltető állami vállalat között az Athén szomszédságába tervezett, 300 milliós eurós logisztikai elosztóközpont közös megépítéséről, amely kulcsszerepet játszana a kínai exportcikkek balkáni disztribúciójában.
Peking korábban jelezte: szívesen vásárolna részesedést a Görög Nemzeti Bankban, ezt azonban Athén visszautasította.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.