A költségvetési (fő)felügyelők nem klasszikus "utólagos" ellenőrzést végeznek: a kontroll a pénzügyi hatással bíró döntéseket megelőzően, a folyamatba építetten valósul meg.
A (fő)felügyelők a 10 millió forint feletti kötelezettség- vállalásoknál kifogással élhetnek. Ez akkor következhet be, ha a kifizetés nem felel meg a költségvetés-politikai céloknak, a szükségszerűségnek vagy az időszerűségnek, s nincs összhangban a forrásszükséglettel illetve a kifizetés ütemezésével.
A (fő)felügyelő legfontosabb jogosultsága, hogy a fentiek tekintetében javaslatot tehet az intézkedés felfüggesztésére. Amennyiben ezzel a fejezetet irányító szerv vezetője nem ért egyet, egyeztetést kezdeményez az államháztartásért felelős miniszterrel. Az intézkedés mindaddig nem hajtható végre, amíg az érdemi egyeztetés nem történt meg.
A költségvetési (fő)felügyelők kirendelésről a kormány dönt, ez nem kötelezettség, hanem lehetőség az említett szervezeti körben.
A kirendelés célja a fejezet, a fejezethez tartozó költségvetési szerv, illetve az elkülönített állami pénzalap gazdálkodása és a költségvetés-politika összhangjának megteremtése.
A költségvetési (fő)felügyelő a kincstárnokkal kapcsolatos negatív tapasztalatok alapján nem részmunkaidőben, hanem főállásban végzi a tevékenységét, a munkáltatói jogokat és szakmai irányítást az államháztartásért felelős miniszter gyakorolja, ezzel biztosítható az egységes szakmaiság, a kormányzati szándék konzekvens érvényesítése - közölte válaszában az NGM.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.