BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

11 százalékon a munkanélküliség

2010 május–júliusában a 15–74 éves foglalkoztatottak létszáma 3 millió 789 ezer fő volt, 0,6%-kal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A munkanélküliek száma az egy évvel korábbihoz képest 15%-kal, 467 ezer főre nőtt, ami 1,3 százalékponttal magasabb, azaz 11,0%-os munkanélküliségi rátát eredményezett.

A vizsgált időszakban a 15–64 éves foglalkoztatottak létszáma átlagosan 3 millió 757 ezer fő volt, 22 ezer fővel maradt el az előző év azonos időszakitól, de 9 ezer fővel felülmúlta az előző 3 havi (2010.
április–júniusi) értéket. Az említett korcsoportra számított 55,5%-os foglalkoztatási ráta az előző év azonos időszakához viszonyítva 0,3 százalékponttal csökkent. A 15–64 éves férfi foglalkoztatottak létszáma
2 millió 10 ezer fő volt, 60,5%-os foglalkoztatási rátaértékkel; a nőket 1 millió 748 ezer fős, 50,6%-os foglalkoztatottság jellemezte.

A 15–74 éves munkanélküliek száma 467 ezer fő volt, 60 ezer fővel több, mint egy évvel korábban. A munkanélküliségi ráta 11,0%-os értéke 1,3 százalékponttal haladta meg az előző év azonos időszakában
mért 9,7%-os értéket. A férfiak munkanélküliségét 11,4%-os, a nőkét 10,5%-os rátaérték jellemezte a 2010. május–júliusi időszakban.

A munkanélküliek 16,4%-a a munkaerőpiacon csak kis létszámban jelenlévő 15–24 éves korosztályból került ki, az erre a korcsoportra számított 26,3%-os munkanélküliségi ráta 0,8 százalékponttal haladta meg az egy évvel ezelőttit. A 25–54 évesek, azaz az ún. legjobb munkavállalási korúak munkanélküliségi rátája 10,3% volt, 1,5 százalékponttal magasabb, mint 2009. május–júliusban.

A munkanélküliek 52,6%-a egy éve vagy annál régebben keresett állást. A munkanélküliség átlagos időtartama 18,4 hónap, 1,7 hónappal hosszabb az egy évvel korábbinál.

képest 15%-kal, 467 ezer főre nőtt, ami 1,3 százalékponttal magasabb, azaz 11,0%-os munkanélküliségi rátát eredményezett.KSH-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.