A berlini Porosz Palota újjáépítés, új látogatóközpont Stonehenge-nél, vasútvonal Kijev és Lisszabon, valamint London és Budapest között – többek között ezek azok a tervek, amelyek a jelenlegi gazdasági helyzetben jó ideig nem valósulhatnak meg – áll az AP összefoglalójában.
A hírügynökség ennek kapcsán megjegyzi, hogy Portugália befagyasztotta a vasúthálózat kiépítésére vonatkozó beruházásokat, míg Magyarország jelenleg éppen hogy csökkenti a vasútvonalak számát. A francia TGV-gyártó Alstom eközben Kínában, és az Öböl-menti államokban köt szerződéseket Európa helyett.
Az Institu Montaigne igazgatója, Francois Rachline úgy látja, a helyzetet nem a hitelválság alakította ki, de tovább nehezíti. A második világháború óta az európai politikusok generációi élénkítették a gazdaságot a deficit növelésével, eljelzálogosítva ezzel a jövőt. A következő generációnak hatalmas számlát kell megfizetnie, ha a jelenlegi döntéshozók nem keresnek új módszereket a takarékosságra.
Az infrastrukturális beruházások hatékony élénkítő tényezők lehetnek, igaz, megtérülésükhöz hosszú idő szükséges. Simon Tilford, a Center for Economic Reform közgazdásza úgy látja, hogy a mostani válság a következő 15 évben érezteti hatását. Tilford attól tart, hogy a költségcsökkentéseket rossz területeken valósítják meg, így kárt csökkenhetnek azok az előnyök, amelyek Európát üzleti szempontból vonzóvá teszik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.