BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ég veled, London-Budapest vasút

Az európai államok adóssággondjai miatt számos korábban megtervezett megaberuházást halasztanak el, ezek közül is az Európa országait összekötő gyorsvasút hálózat tűnik a legtávolabbinak.

A berlini Porosz Palota újjáépítés, új látogatóközpont Stonehenge-nél, vasútvonal Kijev és Lisszabon, valamint London és Budapest között – többek között ezek azok a tervek, amelyek a jelenlegi gazdasági helyzetben jó ideig nem valósulhatnak meg – áll az AP összefoglalójában.

A hírügynökség ennek kapcsán megjegyzi, hogy Portugália befagyasztotta a vasúthálózat kiépítésére vonatkozó beruházásokat, míg Magyarország jelenleg éppen hogy csökkenti a vasútvonalak számát. A francia TGV-gyártó Alstom eközben Kínában, és az Öböl-menti államokban köt szerződéseket Európa helyett.

Az Institu Montaigne igazgatója, Francois Rachline úgy látja, a helyzetet nem a hitelválság alakította ki, de tovább nehezíti. A második világháború óta az európai politikusok generációi élénkítették a gazdaságot a deficit növelésével, eljelzálogosítva ezzel a jövőt. A következő generációnak hatalmas számlát kell megfizetnie, ha a jelenlegi döntéshozók nem keresnek új módszereket a takarékosságra.

Az infrastrukturális beruházások hatékony élénkítő tényezők lehetnek, igaz, megtérülésükhöz hosszú idő szükséges. Simon Tilford, a Center for Economic Reform közgazdásza úgy látja, hogy a mostani válság a következő 15 évben érezteti hatását. Tilford attól tart, hogy a költségcsökkentéseket rossz területeken valósítják meg, így kárt csökkenhetnek azok az előnyök, amelyek Európát üzleti szempontból vonzóvá teszik.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.