Ennek a képviselők szerint reális a veszélye, tekintettel „a válságra válaszul elfogadott nemzeti törvényekben lefektetett különféle korlátozásokra”. Az Egyesült Államok esetében a fő problémát az úgynevezett Dodd–Franck-törvény jelentheti, amely megtiltja a felügyeleteknek, hogy szabályalkotásuk során külső hitelminősítésekre támaszkodjanak. Jean-Paul Gauzes francia EP-képviselő szerint ennek a törvénynek az a célja, hogy alapot teremtsen bármely szabály mellőzésének, amelyet nem amerikai hatóságok rendeltek el.
Az EP aggályait Michel Barnier belső piaci biztos is osztja. A parlamentben ígéretet tett arra, hogy a bázeli javaslatok végrehajtása során törekedni fog az egyenlő versenyfeltételek biztosítására, figyelemmel kísérve az unión kívüli országok jogalkotását. Brüsszel a maga részéről 2011 első negyedében tesz törvényjavaslatot a bázeli megállapodás végrehajtására.
A 2019-re gyakorlatba ültetendő úgynevezett Bázel III csomag rendelkezései szerint a bankoknak több mint a kétszeresére kell növelniük tőketartalékaikat, sőt, osztalékok kifizetéséhez pótlólagos tartalékok képzésére is szükség lesz. Az Egyesült Államok még a 2004-es Bázel II szabályokat sem hajtotta végre teljes egészében, miközben a legtöbb európai ország azokat három év elteltével bevezette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.