A GKI Gazdaságkutató Zrt. által - az Európai Unió támogatásával - készített felmérés szerint novemberhez képest az üzleti bizalmi index emelkedett, a fogyasztói viszont csökkent.
Az üzleti szférán belül az ipari és kereskedelmi várakozások javultak, az építőipariak romlottak, a szolgáltató cégeké pedig nem változott. Az iparban az elmúlt és a következő időszak termelésének és a rendelésállománynak - ezen belül az exportrendeléseknek is - tovább javult a megítélése. Kissé nagyobbnak érezték viszont a válaszolók a saját termelésű készleteket. Az építőipari bizalmi index - két havi emelkedés után - decemberben ismét csökkent kissé, ez a legpesszimistább ágazat.
Decemberben ugyan minimálisan javult az előző három hónap termelési színvonaláról alkotott vélemény, de a rendelésállományra vonatkozó rosszabb lett. A kereskedelemben tovább javultak a várakozások. Az eladási pozíció megítélése sokkal kedvezőbb lett, a rendelésekre vonatkozó viszont kissé rosszabb, míg az átlagos készletszintet enyhén magasabbnak érezték a válaszolók. A szolgáltató cégek várakozása ne m változott decemberben.
A foglalkoztatási szándék az iparban, a kereskedelemben és a szolgáltatók körében erősödött, az építőiparban gyengült, s érezhetően erősödött a lakosság munkanélküliségtől való félelme. Az iparban és különösen a kereskedelemben markánsabbá váltak az áremelési törekvések. Az építőiparban viszont nemcsak többségben vannak az árcsökkenést tervezők, de arányuk még emelkedett is decemberben. A szolgáltatók áremelési törekvése is mérséklődött. A fogyasztók inflációs várakozása viszont tovább erősödött. A magyar gazdaság kilátásainak megítélése minden ágazatban és a fogyasztók körében is jelentősen romlott.
A GKI fogyasztói bizalmi index értéke a 2009. április és 2010. június közötti markáns növekedést követően az év második felében hullámzó mozgást mutatott, az elmúlt hónapokban magas szinten stagnált, decemberben csökkent. A lakosság saját jövőbeli pénzügyi helyzetéről alkotott véleménye kissé romlott, s a következő egy évben várható megtakarítási képességére vonatkozó - az elmúlt hónapokban erősödő - optimizmusa is gyengült. A nagy értékű, tartós fogyasztási cikkek jelenlegi vásárlási lehetőségét többen érezték valószínűnek, távlatilag azonban sokkal kevesebben. A lakosság továbbra is sokkal pozitívabbnak látja a jövőt, mint a múltat, de az olló zárulni kezdett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.