A magánbefektetők és a közszféra közös finanszírozásán alapuló projektek az egyik legnépszerűbb beruházási formát jelentették a szocialista kormányok alatt, most ezeket vizsgálták felül, s soknál közülük azt javasolják, hogy az állam vegye saját kézbe a projekteket.
Erre a sorsra juthat a Művészetek Palotája is, ami az első PPP-ben készült magyarországi épület; ezt még az első Orbán-kormány építtetette meg. Az államtitkár elmondta: súlyos hibákat találtak az autópályáknál is, de egyedül az M6-os második, a Dunaújváros és Szekszárd közti szakaszánál javasolják a PPP-konstrukció megszüntetését.
Az összes PPP-ben épült autópálya kivásárlása 800 milliárd forintba kerülne.
Azt nem lehet azonban tudni egyelőre, hogy a többi projekt kivásárlására szánt 200 milliárd forintnak mi lesz a forrása, erről Hegmanné Nemes Sára csupán annyit mondott, hogy úgy haladnak majd, ahogy a költségvetés lehetővé teszi.
A minisztérium mintegy száz projektet vizsgált meg, ezek finanszírozására együttesen évi 120 milliárd forintot vesz el a költségvetésből. A legnagyobb problémát nem a grandiózusabb beruházások jelentik, hanem azok az egyenként kicsi építkezések, amelyeket olyan önkormányzat vállalt fel, amely képtelen volt kigazdálkodni a pénzt a saját részének finanszírozására.
Rosszul számolnak az autópálya-építő szerint
Az állam nem minden esetben veszi figyelembe, hogy a magánbefektető kötelessége nem csupán megépíteni, hanem a szerződés lejártáig karbantartani és folyamatosan felújítani az autópályákat - mondták el kérdésünkre az egyik, az autópálya-építésben érdekelt vállalatnál. A beruházó feladata, hogy a szerződés lejártakor, két-három évtized múlva, amikor az autópálya az állam tulajdona lesz, teljesen felújítva, az akkori - a mostaninál nyilvánvalóan jóval magasabb szintű - technikai követelményeknek is megfelelve adják át.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.