BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Keményen beszólt Tarlós a kerületi polgármestereknek

„Néhány erőszakos és korlátolt ember hatalmi törekvései” állnak elsősorban az egységes városfejlesztés útjában – fogalmazott Tarlós István a szokottnál is élesebben a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) rendezvényén. A főpolgármester elmondta azt is: nem reális a dugódíj bevezetése, ám a fővárosnak mindenképp szüksége van saját adókivetési jogra.

A következő évek egyik legnagyobb feladata a közlekedésfejlesztés, elsősorban az egységes rendszer kialakítása lesz. Jelentősen bővítenék a troli- és a villamoshálózatot, meghosszabbítanák az 1-es és a 3-as villamos vonalát, az 1-est pedig átvezetnék Budára is a Lágymányosi hídon át. Befejeznék a 4-es metró első, Kelenföldtől a Keleti pályaudvarig tartó szakaszát is, a második, a Keleti és a Bosnyák tér közötti részre azonban nincs pénze a városnak, s az Európai Unió sem hajlandó a mostani körülmények közt tárgyalni a folytatásról.

Szintén búcsút lehet inteni a II. kerületi fonódó villamosoknak, helyettük Budafokon kezdődhet hasonló beruházás. A főpolgármester és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) már hosszabb ideje vitában áll a II. kerület vezetésével, akik még a legvégső határidők közeledtével sem adták ki a beruházáshoz szükséges engedélyeket. Tarlós most közölte: ha nincs változás, néhány napon belül kihátrálnak a projekt mögül.

De nem csak az észak-budai kerület fideszes vezetői kaptak kemény támadást a főpolgármestertől. Tarlós többször is megemlítette: „van néhány kerületi polgármester, aki kicsit elvesztette a mértéket”. Ám hozzátette azt is: nem tartja valószínűnek, hogy a közeljövőben változna a helyzet, a Parlamentben ugyanis annyi kerületi polgármester ül, akik nélkül nincs meg a kormánykoalíció kétharmada. Ez pedig különösen komoly felelősséget jelent Tarlós szerint. Irreális gondolatnak tűnik ugyanis, hogy akár a Fidesz, akár más párt kétharmadot tudjon szerezni 2014-ben, vagyis ha az új önkormányzati törvény rossz lesz, akkor hosszú évekig kell ezzel együtt élniük a helyhatóságoknak.

A város gazdálkodását három ütemben tervezik felpörgetni. Elsőként drasztikus hiánycsökkentésre és racionalizálásokra van szükség, ez tart jelenleg is. A következő lépésben olyan projekteket váltanának valóra, amelyek nem túl drágák, viszont komolyabban tudják javítani a városképet és a budapestiek közérzetét. Végül ha stabilizálódott a helyzet, el lehet kezdeni az akár több évtizedes stratégiai tervezést, igazi nagy projektekkel.

Villamosok és trolik 156 milliárdért

Jelentősen fejlesztené az elektromos közlekedést az a terv, amely jövő szerdán kerül a Fővárosi Közgyűlés elé. 2014-ig 96 villamost és 93 trolit vásárolna Budapest, 2014 és 2016 között pedig további 37 villamost. A projekt összköltsége 156,5 milliárd forint, ami a BKV és Budapest mostani anyagi helyzetében irreálisnak tűnhet, ám a beruházás 98 százalékát az EU finanszírozná, a város önrésze csupán 3 milliárd lenne.

Szintén a közlekedést érintő módosítás lesz a közgyűlés előtt, hogy a Parking Kft.-t beolvasztanák a Budapesti Közlekedési Központba. Döntenek arról is, hogy a DBR Metró Projekt Igazgatóság 952,8 millió forintból gazdálkodhat, engedélykötelessé tehetik az utcai zenélést és a szórólapozást is, valamint 26 közterület kapna új nevet. A Köztársaság tér így II. János Pál pápa nevét venné fel, a Moszkva térből Széll Kálmán tér lenne, de utcát kapna mások mellett Sinkovits Imre, Wass Albert, Romhányi József és Hidegkuti Nándor is. A Lágymányosi híd Rákóczi nevét veszi fel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.