A következő évek egyik legnagyobb feladata a közlekedésfejlesztés, elsősorban az egységes rendszer kialakítása lesz. Jelentősen bővítenék a troli- és a villamoshálózatot, meghosszabbítanák az 1-es és a 3-as villamos vonalát, az 1-est pedig átvezetnék Budára is a Lágymányosi hídon át. Befejeznék a 4-es metró első, Kelenföldtől a Keleti pályaudvarig tartó szakaszát is, a második, a Keleti és a Bosnyák tér közötti részre azonban nincs pénze a városnak, s az Európai Unió sem hajlandó a mostani körülmények közt tárgyalni a folytatásról.
Szintén búcsút lehet inteni a II. kerületi fonódó villamosoknak, helyettük Budafokon kezdődhet hasonló beruházás. A főpolgármester és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) már hosszabb ideje vitában áll a II. kerület vezetésével, akik még a legvégső határidők közeledtével sem adták ki a beruházáshoz szükséges engedélyeket. Tarlós most közölte: ha nincs változás, néhány napon belül kihátrálnak a projekt mögül.
De nem csak az észak-budai kerület fideszes vezetői kaptak kemény támadást a főpolgármestertől. Tarlós többször is megemlítette: „van néhány kerületi polgármester, aki kicsit elvesztette a mértéket”. Ám hozzátette azt is: nem tartja valószínűnek, hogy a közeljövőben változna a helyzet, a Parlamentben ugyanis annyi kerületi polgármester ül, akik nélkül nincs meg a kormánykoalíció kétharmada. Ez pedig különösen komoly felelősséget jelent Tarlós szerint. Irreális gondolatnak tűnik ugyanis, hogy akár a Fidesz, akár más párt kétharmadot tudjon szerezni 2014-ben, vagyis ha az új önkormányzati törvény rossz lesz, akkor hosszú évekig kell ezzel együtt élniük a helyhatóságoknak.
A város gazdálkodását három ütemben tervezik felpörgetni. Elsőként drasztikus hiánycsökkentésre és racionalizálásokra van szükség, ez tart jelenleg is. A következő lépésben olyan projekteket váltanának valóra, amelyek nem túl drágák, viszont komolyabban tudják javítani a városképet és a budapestiek közérzetét. Végül ha stabilizálódott a helyzet, el lehet kezdeni az akár több évtizedes stratégiai tervezést, igazi nagy projektekkel.
Villamosok és trolik 156 milliárdért
Jelentősen fejlesztené az elektromos közlekedést az a terv, amely jövő szerdán kerül a Fővárosi Közgyűlés elé. 2014-ig 96 villamost és 93 trolit vásárolna Budapest, 2014 és 2016 között pedig további 37 villamost. A projekt összköltsége 156,5 milliárd forint, ami a BKV és Budapest mostani anyagi helyzetében irreálisnak tűnhet, ám a beruházás 98 százalékát az EU finanszírozná, a város önrésze csupán 3 milliárd lenne.
Szintén a közlekedést érintő módosítás lesz a közgyűlés előtt, hogy a Parking Kft.-t beolvasztanák a Budapesti Közlekedési Központba. Döntenek arról is, hogy a DBR Metró Projekt Igazgatóság 952,8 millió forintból gazdálkodhat, engedélykötelessé tehetik az utcai zenélést és a szórólapozást is, valamint 26 közterület kapna új nevet. A Köztársaság tér így II. János Pál pápa nevét venné fel, a Moszkva térből Széll Kálmán tér lenne, de utcát kapna mások mellett Sinkovits Imre, Wass Albert, Romhányi József és Hidegkuti Nándor is. A Lágymányosi híd Rákóczi nevét veszi fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.