A dinamikus és folyamatos innovációnak tulajdonítja a Legrand Magyarország első embere, hogy a termékeik ma már a világ élvonalába tartoznak, s nemcsak számtalan otthon kényelmét szolgálják, hanem nélkülözhetetlen tartozékai lettek a korszerű irodáknak, munkahelyeknek, sőt ipari létesítményeknek is. A cég már háromszor, 2008-ban, 2009-ben és 2010-ben is megkapta az üzleti szektor legjobb márkáinak járó Business Superbrand minősítést. Károlyi László pedig 2009-ben nyerte el Az év menedzsere címet kitartó és következetes munkája elismeréseként. Kiemelten nagyra értékelte a szakmai zsűri, hogy a gazdasági és pénzügyi válság ellenére a szentesi gyár csaknem 25 százalékkal növelte az innovációra, kutatás-fejlesztésre fordított forrásokat.
„Egyrészt villamosmérnök-közgazdászként magam is nagyon szeretem az újításokat, s igyekszem a kihívásokra kreatív megoldást találni, másrészt a mai világban a gyorsan változó piaci feltételekhez való alkalmazkodás is igényli az innovációt” – magyarázta szakmai törekvéseit a vezérigazgató. Elmondása szerint mindenütt keresik a kreatív, innovatív lehetőségeket, és ez nemcsak a termékfejlesztésre, hanem a működésre és a folyamatok átalakítására is igaz. Vezetésével a Legrand Magyarország Villamossági Rendszerek Zrt. szentesi gyára 2006 és 2008 között megháromszorozta termelését és megduplázta árbevételét.
A gyár 1961-ben telepedett Szentesre egy malomépületbe. Kontakta néven kezdett el villanykapcsolókat gyártani, majd Kontavill néven működött. Ezt vette meg 1992-ben a Legrand, amely 1993 és 2010 között 12,4 milliárd forint értékű fejlesztést hajtott végre a gyárban. A cég ma már huszonöt szabadalommal, két használati mintával és negyvenkét formatervezési ipari mintaoltalommal rendelkezik, s az épületek villamos és digitális adatátviteli infrastruktúráinak világszintű szakértőjeként tartják számon.
A kiemelkedő minőséget, a kiváló munkát a Legrand cégcsoport működésének alapelvei garantálják, amelyek kialakításában néhány éve a szentesiek is részt vettek. Ezek a következők: 1. etikus viselkedés: kölcsönös tiszteleten alapuló, korrekt külső és belső kapcsolatok; 2. vevőközpontúság: vállalásaik és szolgáltatásaik minőségére való odafigyelés; 3. erőforrások hasznosítása: optimális kihasználás a hatékonyságuk javításával; 4. innováció: minden területen folyamatosan újító, eredménynövelő ötletek alkalmazása. „Ezek az alapértékek szabják meg az irányt, az üzleti élet minden területén segítik a munkánkat a jó döntések meghozatalában” – hangsúlyozta a vezérigazgató.
Budapesten március 23-án kezdődött a rendezvénysorozat, amely a szentesi cég által megtett utat mutatja be, és október elején zárul, amikor már a jövőről kívánnak beszélni. A megnyitón két pályázatot hirdettek meg a gyáralapítás évfordulója alkalmából.
Az egyik a formatervezőknek szól, amelyen olyan pályamunkák esélyesek a nyerésre, amelyek a Legrand-termékek szépségét, esztétikai vonzerejét, különlegességét növelik. A másik egy fotópályázat, amelyen bárki részt vehet: itt a Legrand-termékek alkalmazási világából várnak egyedi hatású fényképeket. A programsorozat keretében április 28-án egy CSR-rendezvény színhelye lesz Szentes, amelyet az Első Magyar Vállalati Felelősségvállalás Egyesülettel közösen szerveznek. „A Legrand, ahogy már az alapértékeinkből is kiderült, nagy jelentőséget tulajdonít a vállalati felelősségvállalásnak, olyan felelős üzleti magatartásnak, amellyel biztosítható a helyi és globális gazdaság és közösségek, valamint a természeti környezet fenntarthatósága” – indokolta a rendezvényt Károlyi László.
Ezt követően, május 24-én a francia nagykövet látogat el Szentesre a Magyar–Francia Kereskedelmi Kamarával közösen szervezett Környezetvédelmi Charta rendezvényére, majd június 3-án nyílt nap, június 4-én családi nap lesz a gyárban. Június 7–8-án a Legrand csoport elnök-vezérigazgatója is felkeresi a dél-alföldi várost. Szeptember elején a Legrand Magyarország futballválogatottja a Fradi öregfiúkcsapatával mérkőzik meg a szentesi sportcsarnokban, estére pedig Legrand-utcabált rendeznek a gyárnak otthont adó város lakói számára. „Összeszámoltuk: ötven év alatt körülbelül 8500 ember dolgozott a gyárban, akiknek a 90 százaléka szentesi, ez azt jelenti, hogy minden szentesi családban van valaki, aki dolgozott a Legrand-nál” – kommentálta az utcabál gondolatát a vezérigazgató. Nagyra értékelte, hogy sokan hosszú éveken át kitartottak a cég mellett. Szerinte „a hazai munkaerő-piaci mozgásokat nézve ez unikumnak számít, azt jelenti, hogy 520 kiváló ember dolgozik nálunk, mert a szentesi gyár egy kiváló vállalat”.
A programsorozat keretében szeptember végén jelenik meg a Legrand új termékkatalógusa, és a pályázatok eredményhirdetésére is ekkor kerül sor. Jó hír, hogy a Legrand Magyarországra telepíti egyik stratégiai szerelvény termékcsoportjának fejlesztését. Ez Károlyi László szerint újabb lendületet adhat az innovációnak, a szentesi gyárnak.
A villamos rendszerek és informatikai hálózatok globálisan elismert gyártója és szakértője, világelső a kisfeszültségű elektromos szerelvények területén. A több mint 70 országban jelen lévő, termékeit legalább 180 országban értékesítő, 31 ezer munkavállalót foglalkoztató, dinamikusan fejlődő, franciaországi központú cégcsoport eladásai 8,7 százalékkal nőttek 2010-ben.
Legrand Magyarország
Villamossági, informatikai termékeket és rendszereket készít és értékesít, a Legrand egyetlen gyártóbázisa a kelet-közép-európai térségben. Évről évre újabb és újabb termékcsaládokkal jelenik meg a piacon. Több mint 500 embert foglalkoztat, és további csaknem 500 beszállítónak ad munkát Magyarországon.
Árbevételük 17 milliárd forint. Jelenleg 9000-féle termék készül Szentesen. A tavaly gyártott 45 millió villanykapcsolóból, kaputelefonból, elosztósorokból, kábelszerelvényekből, intelligensotthon-tartozékokból 90 százalék került exportra.
A villamos rendszerek és informatikai hálózatok globálisan elismert gyártója és szakértője, világelső a kisfeszültségű elektromos szerelvények területén. A több mint 70 országban jelen lévő, termékeit legalább 180 országban értékesítő, 31 ezer munkavállalót foglalkoztató, dinamikusan fejlődő, franciaországi központú cégcsoport eladásai 8,7 százalékkal nőttek 2010-ben.
Legrand Magyarország
Villamossági, informatikai termékeket és rendszereket készít és értékesít, a Legrand egyetlen gyártóbázisa a kelet-közép-európai térségben. Évről évre újabb és újabb termékcsaládokkal jelenik meg a piacon. Több mint 500 embert foglalkoztat, és további csaknem 500 beszállítónak ad munkát Magyarországon.
Árbevételük 17 milliárd forint. Jelenleg 9000-féle termék készül Szentesen. A tavaly gyártott 45 millió villanykapcsolóból, kaputelefonból, elosztósorokból, kábelszerelvényekből, intelligensotthon-tartozékokból 90 százalék került exportra. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.