BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tarlós: Nem reális a dugódíj

A 4-es metró első szakaszának befejezése mellett 160 milliárd forintos beruházással a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére kíván koncentrálni a főváros - mondta Tarlós István, Budapest főpolgármestere, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) csütörtöki budapesti rendezvényén.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) is támogatja a villamos és trolibusz fejlesztéseket, amelyek együttes összege 160 milliárd forint - közölte a főpolgármester. Tarlós István elmondta azt is, hogy az 1-es és a 3-as villamos összekötése mellett, az 1-es villamost át kell vezetni a Lágymányosi hídon.

A főpolgármester szerint meg kell valósítani a főváros egységes közlekedési, parkolási (őrzött P+R parkolóit) és Duna-part koncepcióját. Ez utóbbit az akadályozza, hogy 11 kerülethez kötődik a Duna-part.

Egységes fővárosra van szükség, amely nem 23 polgármesterből, egy főpolgármesterből, 53 alpolgármesterből és 250 képviselőből áll - jelezte Tarlós István, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy tíz kerületi polgármester ül a parlamentben, így a kétharmados fővárosi törvény módosításához is megfelelő többség kell.

Budapestnek önálló adókivetési jogra van szüksége, hogy a jelenlegi helyi adók ügyében maga dönthessen, így az építmény adó és a telek adó kérdésben, miközben a jelenlegi helyi iparűzési adó is "necces" - fogalmazott a főpolgármester.

Előadásában Tarlós István megismételte: a 4-es metró második szakaszára nincs pénz, s azt azért nem állította le senki, mert az el sem kezdődött.

Nincs realitása dugódíj bevezetésének és a belváros autómentesítésének - felelte egy kérdésre a főpolgármester.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.