A cél a Zöld könyv szerint úgy növelni Budapest saját jogú adóbevételeit, hogy közben a lakosság öszszes adóterhelése ne növekedjen. Ez pedig – mint Tarlós a Világgazdaság kérdésére kifejtette – úgy valósulhat meg, ha az átengedett adókat nem a kerületeknek adná át az állam.
Szintén a főpolgármester tervei közt szerepel az, hogy a gépjárműadót eltöröljék, helyette közlekedési adót vessenek ki, és ezt központosítva osszák el. Az ebből befolyó összeget egyrészt a budapesti tömegközlekedés fejlesztésére, másrészt a főváros úthálózatának javítására költenék. A részletek az önkormányzati törvény elfogadása után dőlhetnek el, abban szabályozzák pontosan, hogy milyen adókivetési jogokat kapnak a települések.
Tarlós értelmetlennek tartja, hogy a kerületi polgármesterek és az ő vitájaként állítsák be azt, hogy Budapest helyzetét külön törvényben rendezhetik. Úgy látja, ha a kerületek attól tartanak, hogy a főváros túl sok hatáskört venne el tőlük, akkor jobban félhetnének a kormányzati hivatalok túlsúlyától.
2014-ig biztosan marad
Ebben az önkormányzati ciklusban nem mond le Tarlós István a főpolgármesteri posztról. Mint elmondta, bár a sajtó több helyen felvetette a visszavonulásának lehetőségét, 2014-ig mindenképp maradna. Hogy később mi lesz, az nemcsak rajta múlik, hanem az őt jelölőkön is. Abban azonban biztos, hogy ha három év múlva nem közvetlenül választják a főpolgármestert, hanem kinevezik, akkor „nem érdeklődik”. Abbahagyja a munkát akkor is, ha nem lehet egységes fővárost létrehozni, többek közt egyetlen városrendezéssel vagy parkolási rendszerrel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.