„Elképzelhető, hogy az Európai Bizottság nem egyezik bele a közlekedésfejlesztésre szánt uniós források energiahatékonysági projektekre történő átcsoportosításába” – mondta el lapunknak a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke.
Dorner Lajos azzal támasztotta alá véleményét, hogy az uniós források átcsoportosításánál vétójoggal bíró Európai Bizottság nem értett egyet azzal sem, hogy Lengyelország a vasúti fejlesztésre szánt EU-pénzeket autópályák építésére csoportosítsa át.
A VEKE elnöke emellett kiemelte, az is a brüsszeli elutasítás mellett szólhat, hogy a bizottság a vasút fejlesztését kiemelt prioritásnak tekinti. Az átcsoportosítás fő kárvallottja pedig a városi és elővárosi közösségi közlekedés, illetve a vasút fejlesztése lenne, miután előbbi területről 60, míg utóbbiról 55 milliárd forintot vonnának el.
A kormány tervei szerint az uniós források lehívásának gyorsítása érdekében 163 milliárd forintot helyeznének át a közlekedésfejlesztési projekteket gondozó operatív programból (KÖZOP) a Környezet és energia operatív programba (KEOP).
További részletek a csütörtöki Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.