Barroso ezzel valószínűleg arra utalt, hogy konfliktusok körvonalazódnak a témában az Európai Parlament és a tagállamok között. A paktum második változatába például a parlament kérésére került be, hogy az Európai Bizottság a vétkező országokat az Európai Bíróság elé viheti. Ez a kitétel azonban a harmadik változatban úgy lett módosítva, hogy a bizottság már csak jelentést tehet, a bíróság elé citálás joga a bizottságtól visszakerülne a tagállamokhoz az EU Tájékoztató Szolgálata szerint.
A kedd estére elkészült harmadik tervezet enyhébb előírásokat tartalmaz szankciók tekintetében is: az államadósság mértéke miatt nem, csak a költségvetési hiány túllépése esetén lenne büntetés kiszabható. További puhítás, hogy a kiegyensúlyozott költségvetési politika követelményét a tagállamoknak mégsem kellene az alkotmányuk részévé tenniük, hanem „csupán” kötelező érvényű és állandó előírásokat kellene elfogadniuk, amelyek garantálják a követelmények tiszteletben tartását az éves költségvetések elfogadása során.
A fiskális unió létrehozásáról a decemberi EU-csúcson született döntés. Az eurózóna-tagországok közül mindenki csatlakozik a kezdeményezéshez, az övezeten kívüli EU-tagok közül nyolcan kivárnak és részben – mint például Magyarország – a parlament döntésétől teszik függővé a részvételt, míg Nagy-Britannia elutasítja az egyezség aláírását. A fiskális unióval az EU a jövőbeni adósságválságok kialakulását próbálja megelőzni oly módon, hogy szoros közösségi felügyelet és koordináció alá vonja a tagországok költségvetési politikáját. A paktumot március elsején írhatják alá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.