BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Óriási a bizalomvesztés a német vállalatokkal szemben

Egyre kevésbé bíznak a németek abban, hogy a gazdaság és a politika képes megoldani a pénzügyi válság problémáit. Erre a megállapításra jut az éves Edelman bizalmi barométer, amelynek Németországra vonatkozó eredményeit a Financial Times Deutschland (FTD) ismerteti.

Eszerint mindenekelőtt a német gazdaság szenvedett el komoly bizalomcsökkenést. Ugyanis 2011-ben a vállalatok még 52 százalékpontos bizalmat könyveltek el és a második helyen szerepeltek a civilszervezetek mögött. Most azonban a német gazdaság bizalmi indexe 34 százalékpontra zuhant és ezzel csak egy százalékponttal nagyobb bizalmat élvez, mint a német politika.

"Ez világos bizalmatlanság a német gazdasággal szemben. Az emberek nem hiszik, hogy a vállalatok olyan helyzetben vannak, hogy nagyobb társadalmi felelősséget vállaljanak" - jelentette ki Cornelia Kunze, az Edelman Deutschland ügyvezetője az FTD-nek nyilatkozva. Az amerikai vállalati tanácsadó intézet évente egyszer több mint ezer polgárt kérdez meg 25 ipari országban, milyen bizalommal viseltetnek a gazdaság, a politika, a média és a civilszervezetek iránt.

A bizalmatlanság oka mindenekelőtt a vállalatoknak és a bankoknak a pénzügyi válságban játszott szerepében keresendő. Kevéssé járultak hozzá a probléma megoldásához - nyilatkozta az FTD-nek  Klaus Schwab, a davosi Világgazdasági Fórum  alapítója és vezetője. A szerdán kezdődő összejövetel szervezője elismerte: nem hoztak kellő szabályokat a rendszer torzulásának megakadályozására. Kimondható, hogy a tőkés rendszer jelenlegi formájában már nem működőképes – vélte a szakértő.

Klaus Kleinfeld, az amerikai Alcoa alumíniumkonszern vezetője is hasonló, alapvető problémákat lát. Szerinte a válság messzibbre vezető problémákat vetett fel annál, mint a pénzügyi rendszer. Megingott a demokráciába és a piacgazdaságba vetett bizalom.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.