Egyre több embernek jelent az adósság súlyos problémát Magyarországon. A megkérdezett magyar fogyasztók 26 százalékának legnagyobb gondja az adósság, ha a következő hat hónapra tekint. Ez a legnagyobb arány a világ ötvenhat országa közül egy májusi online felmérés szerint, amit a Nielsen végzett. A magyarok után következő írek és kolumbiaiak 16-16 százaléka számára legnagyobb gond a hitel.
Ötvenhat ország válaszadóinak átlag 6 százaléka említette az adósságot, mint legnagyobb gondját a közeljövőben. Európában 9 százalék az átlagos mutató. „Mi okozza önnek a legnagyobb gondot a következő hat hónap során?” - Ezt a kérdést tették fel a Nielsen kutatói ötvenhat ország internethasználóinak. Hazánkban az adósság után a munkahely biztonságát és a gazdaság helyzetét nevezte meg a válaszadók 14-14 százaléka.
Ezután következik a háztartási energia árának növekedése 10 százalékkal, a gyerekek taníttatása és boldogulása 8 százalékkal, majd egyaránt 5 százalékkal az élelmiszerárak növekedése, egészség, valamint munka és magánélet egyensúlya. Az üzemanyag drágulását 2 százalék említette.
Változott a magyar fogyasztók véleménye, mivel idén az első negyedévi felmérés során még a munkahelyek biztonságát és a gazdaság helyzetét említette országunkban a legtöbb megkérdezett, 19-19 százalékkal, míg az adósságot 15 százalék.
Huszonnyolc európai ország válaszadói közül legtöbben, átlag 15 százalék a munkahelyek biztonsága miatt aggódik leginkább. Utána a gazdasági helyzet következik 13, a háztartási energia növekvő ára 10, az egészség továbbá az adósság 9-9, majd a gyerekek taníttatása és boldogulása 7 százalékkal.
Európában a munkahely biztonsága jelenti a legnagyobb gondot a spanyolok és görögök 32-32, valamint az olaszok 26 százaléka számára. A gazdasági helyzetet fő problémájának a spanyolok 27, görögök 24 százaléka nevezte meg, majd a hollandok és írek 19-19, svédek, észtek és britek 18-18 százaléka. Ennél a válasznál az olaszok mutatója 13 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.