A deficit alakulását elsősorban egyszeri kiadási tételek befolyásolták. Ilyen volt a Mol-részvényvásárlás, az Európai Bíróság ítélete miatti áfavisszatérítés, valamint a hitelek átvállalása az önkormányzati alrendszertől és a MÁV-tól. Csökkentette az adósságállományt a magánnyugdíjpénztárak állami átvétele.
Az adók és adójellegű bevételek előirányzatai 270 milliárd forinttal alulteljesültek. A társasági adó, a hitelintézeti járadékok, illetékbevételek okozták az eltérés nagyobb részét. Kiadási oldalon a rendkívüli kormányzati tartalék volt problémás: a 93,7 milliárdos keret 20,8 százalékát szabálytalanul használták fel a tárcák többletigényeinek kielégítésére. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség gazdálkodása és az uniós fejlesztési források felhasználása az a két pont, melyet korlátozott minősítéssel fogadott el, illetve nem fogadott el az ÁSZ.
Több uniós operatív programnál magasak a kockázatok. A 2007 és 2011 között teljesített összes kötelezettségvállalás elmaradt az időarányostól, még jelentősebb az elmaradás a kifizetéseknél. 2322,9 milliárd forint, az összes forrás 28 százaléka van elmaradásban.
A kormány tenne egyensúlyjavító intézkedéseket, ám ezek hatása 2012-től érvényesülhet. Csak részben teljesült, amit tavalyra irányoztak elő. A rokkantsági ellátási rendszer átalakításából 12 helyett 2,2 milliárdos megtakarítás lett, a táppénzkiadások csökkentése viszont túlteljesült.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.