BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Véget érhet a reptérépítési bumm

Az EU-Bizottság a jövőben kevesebb pénzt bocsát regionális repülőtér építési projektek rendelkezésére, mivel - ahogy Johannes Hahn az EU-Bizottság regionális politikáért felelős biztosa a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung lapnak adott interjúban fogalmazott: "nincs szükségünk több szellem-repülőtérre".

Brüsszel a jövőben minden kormánytól országos közlekedésfejlesztési koncepciót fog bekérni, "nehogy aztán minden zugban megépüljön egy regionális repülőtér is, az azt feleslegessé tévő gyorsforgalmi autóúttal együtt". Németországban legutóbb a 271 millió eurós beruházással megépült és az idén áprilisban a forgalomnak átadott Kassel-Calden került a bírálatok kereszttüzébe alacsony kihasználtsága miatt.

Európában valóságos szubvenciós licit alakult ki a kis repülőterek üzemeltetésében, ami elsősorban a diszkont légitársaságok malmára hajtja a vizet. Az idén júliusban az EU-Bizottság olyan szabályozási tervezetet mutatott be, ami csak tíz évre engedélyezné a repülőterek üzemeltetésének támogatását, az állami infrastrukturális beruházásoknak pedig a repülőterek nagyságrendje szerint kategorizálva progresszív sávosan szabná meg a felső összeghatárt. A törvénytervezet 2014-ben kerül a Bizottság elé megvitatásra.

A brüsszeli tervezet nem nevezi meg az érintett repülőtereket, de a rendelkezések elsősorban az évi ötmilliónál kevesebb utast forgalmazó repülőtereket érintenék. A német repülőterek szakmai szervezete az ADV (Arbeitsgemeinschaft Deutscher Verkehrsflughäfen)Németországban mintegy 30 ilyen repülőteret tart nyilván, közöttük a Frankfurt-Hahn, Dortmund, Drezda, Friedrichshafen, Saarbrücken és Zweibrücken reptereket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.