A gazdaság mérete alapján és a középosztály gyors bővülése miatt a legtöbb konszern számára még mindig Kína az első számú célpont - mondta Nikolaus Lang, a felmérést végző tanácsadó cég illetékese.
Kína után Brazília, India, Délkelet-Ázsia és Oroszország a piaci célpontok további sorrendje.
Kína annak ellenére vonzó befektetési célpont, hogy a hosszú évek óta megszokott kétszámjegyű GDP-növekedés tavaly 7,8 százalékra csökkent, ami 14 éves mélypont.
A Boston Consulting felméréséből kiderült: a multinacionális vállalatok számára gondot jelent a feltörekvő piacokra való jutás. A cégeknek csak 13 százaléka nyilatkozott úgy, hogy úgy érzi, kellőképpen fel van vértezve ahhoz, hogy helyt álljon a versenyben a jobb helyismerettel és kapcsolatokkal rendelkező helyi - kínai, brazil, indiai - cégekkel szemben. A vállalatvezetők elmondták: különösen nehéznek találják a feltörekvő piacokon helyi munkaerő toborzását és az ilyen alkalmazottak megtartását.
A felmérést 156 nemzetközi nagyvállalati vezető körében végezték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.