A magyar lakosság átlagosan a jövedelmének 23 százalékát költi élelmiszerre, ami magas arány. Ráadásul, a legalacsonyabb jövedelmű csoportoknál ez közel 40 százalék is lehet, ezért érinti érzékenyebben minden áremelkedés, míg a legfelsőbb jövedelmi csoportokat, ahol csak 10-15 százalék. Amerikában és Nyugat-Európában ez 10-15 százalék, ami azt jelenti, hogy ott egy nagyobb mértékű árdrágulást is kevésbé éreznek meg a háztartások. Minél szegényebb ugyanis egy ország, a lakosság annál nagyobb részét költi a jövedelmének alapvető dolgokra. Márpedig a rezsi és az élelmiszer viszi el a pénzünk nagy részét. Ez derült ki egy friss kutatásból is, amely azt vizsgálta, miből áll az eltérő családmodellek háztartásainak éves fogyasztása, és milyen módszerekkel tudnának az emberek spórolni. A magyarok több mint fele úgy gondolja, nincsenek felesleges kiadásai, így nincs lehetősége az előgondoskodásra sem.
A GfK Hungária által, egy biztosító társaság megbízásából készített kutatása, négy különböző korosztály költési szokásait is elemezte. A magyar lakosság 56 százaléka érzi úgy, hogy komoly megszorításokkal él, egyáltalán nincsenek felesleges kiadásai. A népesség negyede gondolja úgy, hogy ha lemondana felesleges kiadásairól, akkor el tudna kezdeni megtakarítani. A megkérdezettek 19 százaléka, a lakosság ötöde véli úgy, hogy felesleges kiadásai lemondása nélkül is képes takarékoskodni.
A legtöbbet szerintük elsősorban a kis összegű kiadásokon az élelmiszerboltokban és az otthoni háztartási energiával való takarékoskodással lehet megspórolni. Ezt követi a dohányárura, majd az öltözködésre szánt pluszköltségek lefaragása, a kocsi helyett tömegközlekedés használata, majd a megfontoltabb telefonálási szokások következnek. A megkérdezettek szerint pusztán tudatosabb vásárlással, fogyasztási szokásokkal havonta 20 271 forint megspórolható lenne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.