A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) megrendelésére a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) tanulmányt készített arról, miként lehet a teherautók használatarányos útdíjánál alkalmazott környezetvédelmi kategóriákat úgy átvariálni, hogy az a költségvetés bevételeit növelje - tudta meg a Népszabadság.
Amennyiben a KKK javaslatai szabad jelzést kapnak, azok a belföldi fuvarozók faragnak rá, akik az elektronikus útdíjrendszerben környezetvédelmi szempontból semlegesnek tekintett Euro2-es, illetve az eddig kedvezményt élvező Euro3-as és Euro4-es besorolású tehergépkocsikkal dolgoznak. A hozzávetőleg ötezer, elsősorban a lakosság közvetlen kiszolgálásával foglalkozó, zömében például építőanyagot, tűzifát, bútort szállító kisvállalkozó útdíjszám lája ugyanis a mostaninál is vaskosabb lenne.
Talán éppen a döntéshozók motiválására a KKK-nál kiszámolták azt is, mennyivel nőnek a kis cégek terhei. Szerintük a módosítás egy járműre jutó költsége nem éri el a havi háromezer forintot. A díjstratégiai iroda munkatársai azt is rögzítették, hogy az általuk üdvözítőnek tekintett megoldás révén a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. a 2014-re várt mintegy 160 milliárd forint után az idén akár már 179,6 milliárd forintot is beszedhet a 3,5 tonna feletti közúti áruszállító járművektől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.