BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egységes leveleket kapnak az ügyfelek az elszámolás során

A devizahiteles elszámolási és forintosítási tájékoztató levelek egységes elveken, tartalmi és formai követelményeken alapulnak, így minden ügyfél számára átlátható információt tartalmaznak - hangsúlyozta Fülöp Zsuzsanna, a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti szóvivő-helyettese szerdán az M1 aktuális csatornán.

Kifejtette: az értesítőnek három fontos része van, elsőként látható, hogy mekkora összeg jár vissza az ügyfélnek, a levél második felében található információ arról, hogy fennálló szerződés esetében hogyan változik a jövőre nézve a törlesztőrészlet - részletezve az elszámolás előtti és utáni díjakat. Utolsó része pedig a jogorvoslati tudnivalókról számol be, mit tehet a fogyasztó, amennyiben nem ért egyet az elszámolásokkal.

Amennyiben valaki mégsem érti a levelet, a jegybank ügyfélszolgálatán személyesen, telefonon és email-ben is érdeklődhet, illetve országos szinten a pénzügyi tanácsadói szolgálaton tájékozódhat.

A tájékoztató leveleket a jogszabály szerint április 30-ig postára kell adniuk a pénzügyi intézményeknek, amennyiben a pénzintézet az utolsó napon adja fel a levelet, az csak a jövő héten érkezik meg - hívta fel a figyelmet a szóvivő-helyettes.

Ha a szerződésekkel kapcsolatos polgári perek március 1. után fejeződnek be, az elszámolás megküldésének határideje a per befejezését követő 60. nap. A végtörlesztett fogyasztóknak 2015. november 30-ig kell megküldeni az igényelt elszámolást.

Az elszámolás alapján visszajáró összegeket az elszámolás megküldésétől számított 15 munkanapon belül kell a pénzügyi intézménynek jóváírnia vagy - a már megszűnt fogyasztói szerződéseknél - átutalnia, kifizetnie.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.